| | To Lovely Brooke! | |
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david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Tue Apr 01, 2014 11:39 am | |
| Hi, Miracle Coming quite Happy. Did understand All Meanings from Videos and it's Very Nice and . Feels Good, mainly too, because of the Fun Involved with it. Thank You, just doing the best I Do Honestly Can! Brooke, I did get excited (but in Spanish... ). Yes, because of Comfortability in me because of Comfortability in You. Then my Imagination Flied, and... I Do Feel some guilty me, Brooke, it's True, but Comfortable because I'm just Human and Do Play from the Minded Heart. I Mean: True me but also Caring about Others. I Have to Love You See in a while, Loving Very Much. Some fresh water will feel Good! | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Tue Apr 15, 2014 2:00 pm | |
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| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Thu Apr 24, 2014 3:15 pm | |
| Hi!! Wow, quite tired but in progress. Changed couple of important things. I Love You!! When I went for a while for a walk for rest I was truly feeling this being tired. Really! It's more exhausting than the physical exercise, and I can perceive the level of mental efforts in my following physical fatigue. It's but it's True. I think this text is already finished task. There's much more to do and investigate and share, but by now it's this. Quite Happy about it. Happy for Dedicating it to You, Brooke!! I Truly Love You so!! "Una generalización primera en sede de teoría del conocimiento. Hacia una epistemología de la totalidad. Integración propia de la teoría moral en la teoría del conocimiento. En este nuevo texto voy a tratar de argumentar mi actual visión filosófica de totalidad sobre lo real. Altas expectativas para modestos resultados. No puede ser de otra forma, dadas las limitaciones innatas de mi mente. Intentaré conectar todo lo dicho sobre la verdad en los últimos textos, si bien de forma sintética, en una estructura iniciática de teoría del conocimiento. Ésta no puede ser ajena, dados mis planteamientos sobre el modo de procesar de nuestra mente (de la “conceptualidad reticular narrativa”), ni a la ontología ni a la ética, ni tampoco pueden ser ajenas éstas entre sí –por los mismos motivos. La certeza de la verdad sobre la realidad adyacente sólo puede afirmarse en el sentido de una narración descriptiva, mentalmente no oclusiva sino de carácter estructural y en red. Son conceptos complicados, debo admitir, pero no hay otra forma de definirlo; la complicación está en el objeto, no en el lenguaje, que en este caso –aquí y ahora, mi caso, pero es un problema general- va bastante por detrás de la realidad que debe describir. Hay que hacer un ejercicio de esfuerzo mental, tanto para ofrecer una explicación como para entenderla. No sé hasta qué punto ello será posible. Sin embargo, debo decir que albergo bastantes esperanzas respecto de todos aquéllos que hayan podido leer mis textos anteriores, porque les habrá de resultar mucho más fácil la comprensión. Y a mí la propia explicación, si soy capaz de recordar todo lo que dije en su momento. La explicación de los “principios de la realidad” sólo puede darse desde una forma de pensar autoconsciente de los límites de la mente pero abierta a la comprensión general que su propio funcionamiento abstractivo y conceptual requiere. Si no nos atenemos al uso estricto de las herramientas de que disponemos, el resultado de nuestro trabajo será erróneo; si no respondemos a las necesidades cognitivas de nuestra pulsión ontologizante –metafísica- por saber, dicho resultado nos parecerá, en todo caso, incompleto. Nuestra mente, siguiendo el modelo adaptativo (explicado en buena medida, junto a otros elementos, gracias a las implicaciones cognitivas del autismo que aduje en su momento), en su narración descriptiva (idealmente de forma reticular –recordar mi descripción del modelo ideal de pensamiento), funciona mediante saltos funcionalmente cognitivos que constituyen, en último termino, elipsis biológicamente impuestas y a la vez explicativas de la realidad. La capacidad de comprensión de que disponemos ha sido adquirida evolutivamente, y en primer lugar, mediante la simplificación y canalización codificada de señales percibidas que, en un sentido más profundo de comprensión de la realidad (que tratamos de iluminar ahora), son el fundamento cognitivo de las elipsis o “vacíos de realidad” (por otra parte, si no fuera así, seríamos dioses) o, más propiamente, “zonas” donde aspectos y niveles de la realidad permanecen separadas de los estímulos globalmente percibidos por nuestros sentidos desde esa misma realidad. El primer aspecto, de la superficialidad cognitiva, halla su funcionalidad en el carácter de síntesis cognitiva fundamental de los elementos físicos determinantes de la aparición del ser vivo. El segundo requiere, para su esclarecimiento -aun somero- de toda lo que sigue a continuación -y aún más. No podemos plantearnos una descripción de la realidad que vaya más allá de los contornos evolutivamente fijados de nuestra psique, con independencia de la complejidad de nuestras ideas y pensamientos. La realidad que conocemos o que podemos conocer –realidad adyacente a los sentidos-, por ello, debe explicarse en una forma específica respecto de “la otra”. No es posible plantearse una imagen o modelo de realidad en que las dos esferas, de lo cognoscible y lo incognoscible, constituyan otros tantos conjuntos disjuntos y ontológicamente (físicamente, más allá de lo que nosotros podamos meramente percibir) separados. La imbricación mutua entre estas dos esferas (su separación es estrictamente humana, provocada por nuestras limitaciones “psicocognitivas”), por el principio de continuidad (NOTA: ya sé que este principio es “lógico-biológico”, pero la elusión del mismo en la explicación corta de raíz cualquier razonamiento; conceptual e intuitivamente hay que entender que en todos los ámbitos de la realidad hay alguna clase de conexión -tal vez distinta a la del modelo de conexión causal que conocemos, hay que decir- entre los elementos constitutivos de la misma), no es algo que podamos dejar de suponer, por simple coherencia argumentativa de nuestra razón (como he dicho, en caso contrario colapsaría automáticamente cualquier intento de explicación). La interrelación entre estos dos “mundos”, construidos “artificialmente” por nuestra mente, no es definible en sí misma y de forma completa. De acuerdo con los dictados de la lógica más fundamental, no es posible hallar (haciendo una reducción de la complejidad de la cuestión ventilada) el sumatorio de un número conocido y de otro que no lo es, no hay resultado conocido. No obstante, como he venido defendiendo, sí es posible dibujar los trazos configurativos de tal conexión específica utilizando, “solamente”, las bases de los trazos constitutivos de las líneas maestras de nuestra consciencia cognitiva. Es decir, entiendo que es posible describir qué clase de realidad “de totalidad” nos rodea y va más allá de nuestras estructuras de aprehensión de lo real, gracias a la comprensión correcta de los límites de dichas estructuras, así como del funcionamiento idóneo de las mismas. Y no es una “tautología lógico-argumentativa” (esto es, la traslación estricta –e incorrecta- de los principios de la lógica a la justificación conceptual de la razón narrativa), de acuerdo con lo inmediatamente anterior, decir que esta realidad debemos entenderla como una estructura en red de conexiones físico-causales, donde los espacios vacíos de la misma representan “los incognoscibles”. Esta metáfora sólo se aproxima a la realidad, pues no hay forma de saber hasta que punto existe una simetría entre los sectores de la realidad (los conocidos y los que no, y quizá también incluso entre los conocidos, por causa de los que no comprendemos ni podemos ver) que nos autorice a hablar de una red bidimensional, donde las dimensiones “largo y ancho” resultan idénticas en su importancia estructural constitutiva de la metáfora (además de la simplificación que supone reducir esos ámbitos indeterminables de realidad –no estructurados linealmente- a dos simples dimensiones). Comprender estas deficiencias intrínsecas del modelo propuesto es esencial para comprender la idea esencial propuesta. Sólo es posible una comprensión simbólica del modelo correcto de la realidad, de forma parecida a lo que sucede con las ideas de infinitud o de eternidad; pero creo que es todo lo mejor de que disponemos, dada nuestra mente, para definir la realidad en un sentido ontológico de totalidad. De ahí la necesidad y la justificación fundamental –necesidad biológica, mental y espiritual del ser humano- de la metafísica. Por otra parte, entiendo que reconocer todo lo anterior no sólo es una cuestión epistemológica, sino también moral, y en un doble sentido. En primer lugar, el deber de honestidad con nosotros mismos y con los demás nos impone admitir este modelo. En segundo lugar, la adecuación metafísica del mismo no es libre, puesto que debe respetar los contenidos morales implícitos en nuestra humanidad, de carácter universal –utilizando la válida terminología tradicional y generalmente admitida por todos. El reconocimiento de nuestra vinculación primera a la moral, asimismo, es causa y consecuencia de nuestra naturaleza limitada y no ideal o divina. La moralidad -si, en su sentido propio, es entendida como principio universal-, natural y lógicamente debe permear todas las capas de nuestra existencia, incluida la correspondiente a la forma con que acercarnos a su comprensión. Es una cuestión que se autojustifica por sus propios términos; los cuales, si bien se hallan convencionalmente fijados en un sentido de valor universal y universalizante de la vida en general; por el propio origen y naturaleza de la moral, también aparecen nítidamente y firmes desde lo profundo y cierto de nuestra naturaleza. La comprensión –cognitiva, emotiva y ética- de la moral no puede llevarse a cabo por los mismos medios que la comprensión del mundo físico, donde es posible establecer, con los límites específicos explicados anteriormente, certezas científicas y cognitivas. Antes de entrar en su explicación inicial, llegado este punto, es preciso hacer alguna aclaración adicional pero fundamental a la conceptualización epistemológica propuesta en líneas anteriores. Las certezas científicas cambian y evolucionan, de acuerdo con los modelos de la filosofía de la ciencia, pero no los acontecimientos. Es decir, y aquí es preciso hacer una abstracción mental adicional, los objetos del mundo físico no dejan de comportarse del mismo modo por el hecho de ser encuadrados en teorías científicas distintas o, incluso, contradictorias. Este problema de la comprensión científica del mundo, en su evolución constante, es distinto del problema epistemológico fundamental descrito en líneas anteriores. Por decirlo de una forma simbólica y comprensible, este segundo problema –de naturaleza filosófica pura- estaría en los límites de la comprensión y del mundo, mientras que el primero formaría parte del quehacer cotidiano y “normal” en nuestra parcela de lo cognoscible, en que vamos generando, continuamente, nuevo y mejor conocimiento. En su contraposición, ambos procesos no se hallan en una relación ontológica distinta a la explicada anteriormente sobre la explicación de lo percibido por los sentidos y sobre la comprensión con pretensiones de totalidad. La afirmación del constructivismo científico (directamente conectado, en su aspecto ontológico de fondo, con la radicalidad del giro lingüístico en Derrida, por ejemplo: “no existe nada más allá del texto”), de que la ciencia “hace” la realidad es racional e intuitivamente insostenible. ¿Es posible creer que la constelación XX31 sólo empezará a existir desde el momento en que sea descubierta? Lo único que se puede afirmar con sentido y coherencia es que dicha formación estelar no formará parte de los anales de nuestro conocimiento hasta el momento en que sea conocida; nada más, en ninguna perspectiva escéptica del conocimiento (muy probablemente, y a mi pesar, así precisamente creo que será catalogada la que presento, como propia, en estos textos). No obstante lo anterior, siguiendo con este largo inciso dentro de la explicación inicial de la moral, sí debe haber alguna relación entre aquellos dos aspectos de la cognición, el epistémico profundo y el perteneciente al ámbito de la ciencia; puesto que el significado y el contenido objetivo y real que conceptualiza el primero ha de condicionar el devenir presente y futuro del segundo. Es imposible, también, determinar hasta qué punto los límites en un momento dado del saber científico son directamente atribuibles a la temporalidad del momento, esto es, a la espera de un nuevo salto cognitivo en la materia que profundice en el propio conocimiento científico, o los que traen causa más o menos directa del carácter prefijado de nuestra contigencia biológica-existencial, la cual tal vez predetermine desde un primer momento no sólo hasta dónde podemos llegar en nuestro conocimiento, sino también los modos en que es posible su progreso (afirmo que el progreso en el conocimiento objetivo del mundo es un hecho). Ese referido punto límite, si figuradamente nos situamos en un contexto histórico de continuidad atemporal de la especie humana, sólo puede “entenderse” (simbólicamente) si tomamos su acepción matemática. Hay que hacer otro ejercicio de esfuerzo de abstracción para comprender esta nueva interacción que se describe aquí. Volviendo ahora a la moral, es necesario, si se quiere dar una descripción inicial pero mínimamente completa, hablar de todas las vertientes de nuestra capacidad mental relacionadas con la misma (nótese que en mi discurso me estoy ciñendo a los esquemas clásicos por que discurre esta materia, sin entrar por el momento en estadios de consciencia distintos, cualitativamente –me refiero a los estados de la consciencia humana de que hablé). En primer lugar, experimentamos la moral como sentimiento: de aprobación, satisfacción, rechazo o disgusto emotivo ante una situación o acto que calificamos como moralmente reprobable. En segundo lugar, la moral es percibida como una disposición de la razón (de ahí la posibilidad de la articulación ética inclusiva e integrativa de principios pertenecientes a códigos morales distintos). Es posible convencerse, por medio de razones, de lo que está bien y está mal. Existe un conocimiento moral, y este conocimiento puede ser aprendido por medio de razones justificativas, mediante la argumentación, y también por medio de repeticiones y enseñanzas de determinadas costumbres, generalmente aceptadas por otros sujetos morales pertenecientes a nuestra misma comunidad (como explicaré en otro momento, el significado etimológico de ética remite al ethos griego, o costumbre), ya sean de la familia o de cualquier otro grupo social con que interactuemos. En este aprendizaje moral, se produce una complementación, una especie de colaboración indisoluble, entre la parte emocional y la parte lógica-racional de nuestra mente. Si bien, dados mis conocimientos actuales, me resulta imposible definir el nivel de su implicación en este proceso, creo que las “neuronas espejo” han de ser fundamentales en todo ello. Es precisamente esa complementación la que permite fijar nuestra moral, así como nuestra capacidad para adoptar decisiones morales. Hay un código moral en nuestra mente, asimilado de la forma descrita, que constituye una reserva cognitiva (específica, moral) sobre la cual decidimos y/o reaccionamos moralmente (dada la implicación de los dos hemisferios del cerebro, ante determinados “inputs” morales, -fundamentalmente los más cercanas al núcleo “duro” de nuestras creencias morales- es posible que adopte un papel preponderante el factor emocional puro, sin por ello eliminar del todo el aspecto cognitivo-racional), de forma parecida a como tomamos decisiones racionales sobre el saber acumulado en base a la experiencia de la vida y de la cultura adquiridas. Creo que hay aquí fijadas las bases de lo que representa nuestra capacidad moral en el contexto general de una teoría del conocimiento. Para proseguir esta explicación utilizaré un texto distinto, anexo a éste. De momento, sólo me interesa concluir el presente con una argumentación ulterior que es, sin embargo, de carácter decisivo y fundamental en esta conceptualización primera de la moral dentro de la teoría epistemológica general (perfectamente compatible con mi definición primera -situada en el contexto propio de lo que tradicionalmente se ha definido como teoría moral- de lo que, a mi parecer, objetivamente define el contenido moral -es el texto: “una primera aproximación a la naturaleza de la ética y de la moral”). Todos nos hallamos sujetos a la necesidad vital de tener que afrontar la pregunta sobre lo que debemos hacer, moralmente, en cada caso, en el desarrollo y a lo largo de nuestra vida. Tal como expliqué en el primer texto dedicado a la moral, creo que (esto se fundamentará en el próximo texto sobre el origen y fundamento de la capacidad moral humana) el primer principio moral del “deber ser” es, como ideal cognitivo-emocional (este punto también será explicado) el precepto de la equidad universal. Todos los demás preceptos morales (de los distintos códigos) deberían subordinarse a éste. La necesidad de relativización de nuestros conceptos morales (también detallada en el primer texto) obedece a la necesidad global de respetar este principio universal. La justificación de esta necesidad se halla (y aquí conectamos el texto anterior con el presente) en la naturaleza cognitiva de nuestra mente. La “pulsión” conceptual natural, adquirida evolutivamente, una vez comprendida en lo que se refiere a sus repercusiones sobre la base del desarrollo cultural específico, no tiene por qué constituir un problema al reconocimiento del principio de equidad y empatía universal. El mundo físico no cambia en función de nuestras leyes científicas (a menos que apliquemos sobre el mundo los resultados de dicho conocimiento, por medio de la técnica instrumentalizada), pero sí lo hace el mundo moral. Las leyes morales son el mundo moral. Su forma y su específica expresión objetiva son el resultado, por lo general (a la espera del próximo estudio sobre los orígenes y naturaleza de la moral, y sobre un primer estudio entre moral “natural” vs “adquirida”), de una creencia y/o de una costumbre, de carácter cultural, ambas (y justificadas de tal modo, culturalmente). Utilizando los instrumentos del conocimiento; fundamentalmente: 1) autoconocimiento en el seno de la realidad física y social, 2) plasticidad de la mente y 3) naturaleza compleja de la moral); los cuales he tratado de introducir en este texto, es posible acercarse en la práctica hasta lugares próximos a la integración moral general. No sólo con relación a las tradicionales “normas de mínimos”, sino también en lo que se refiere a los fundamentos primeros de una moral universal". ps: I think today not going to think much more, but probably couple of hours reading. It will feel good, my capacities are being improved. You Inspire. Those Video Kisses of the Day!! | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Sun Apr 27, 2014 3:40 pm | |
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| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Wed May 07, 2014 10:09 am | |
| Hi! It's just for sharing. This Book I'm Reading. It's Delightful. It remember me the experience when I had when reading that on Mathematics, between two authors, one mathematician Fields medal and one Extraordinary french biologist. Focused in Key Points of Arguments. It's Pure Joy for my brain. And the way of facing other's theories, it's so polite. I honestly think this is key for the intelectual, and emotional (both involved), understanding among People. Simply Delightful! I'll make some sharing when finished, quite soon. Have to say I do prefer not concentrating too much reading for a day. I do prefer to divide Books by parts, each one with its own sense in the global developing of Book, for this way be able, by having time, to think about the lecture of the day. I Enjoy More, this way. Though I can not get slept on it, because I've got Tons of Task. For Life! Someway, it's like doble personality. It's "superhero" on Philosophy and normal guy on daily living. Like if nothing from one life is affecting the other. Though it's not exactly like that. But I think it's easy to understand what I say. Abstraction and Conceptuality is not very necessary for Everything of the Day, and the price of the gas, p.e., is not affecting any philosophical theory. That's what I mean, mainly. Beside the fact that my Developing in each one part of life, ordinary/mental, go along its own separated way, in my conscience; not beyond it there's the unconsciencious part, working for Mind- and I say "for" because I think each one is helping the other, in fact, in its own Developing. It's Funny, and it's Fulfillment for the Sense and for the Feeling of Help. And it's a Job! See later, Loving Very Much, True!! | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Thu May 08, 2014 3:44 pm | |
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| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Tue May 13, 2014 2:58 pm | |
| Hi!! This Childish Heart of Mine, Alive Here, is the Key for All Best Creativity I may Find! That's a Truth! When I said I Know that You Love me, I Know You Know ( ) that I'm not talking about turning it into ordinary life... It's just about Deeply Heartfelt Emotions in the Soul. And They're so Good!! Good!! I'm taking my vacation time on juny, yes. Because this way I'll get really started before (not waiting till the summer summer), will get away from traffic problems (much less intense for summe time) and will have the chance for talks and advices at University (for the explained context, quite worked till now -but need more- and, more, for this "Way to Actuality of Philosophy, Adaptional"). Will take some time for me for sure, Always Needed. I think I had something more to say, and the Truth is that I don't remember it... Well, it must be that the Inertiality of my Tasking is Good. Ah, I remember, sorry it was True. Needed too some pulling lower my "mindbeats" , because of too much mental activity for last days. I do notice it at night. A little harder to fall asleep and rest, because of inertial activity (it's funny, my unconscience knew about this, as the subject I wanted to talk about, and it threw words about it, for another kind of thing, and then I did remember! Wow! This is True! The other day somebody, Authority, José Carlos Aranda, said that each human brain can process 400.000 millions bites by second, and that we're only consciencious about 1% of this total amount of information... Extraordinary. But it's Possible, by Exercise of Mind and its Creativity, to Improve the RElationship between those two levels of our Mind; I think it's Real, and in TV Program I could Listen to him, with another Bright People, I could perceive some similar ideas about that). Well, it started slow... Anyway, by this easy authomatical ways, no problems about too much concentration. It's Flowing on Free, like Poems. I read about Octavio Paz, Nobel Prize from 1990, that Poetry was his Key to be Opened Mind to other Cultures and to other Artistic Expressions from other People. There must be Probably something True on All that! Well, See in a while. I'm Caring for the Resting, "active rest", of my Mind!! Loving! : | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Thu May 15, 2014 9:33 am | |
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| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Fri May 16, 2014 11:46 am | |
| Hi!! Those Pictures... Listening to "Stumblin' In", Looking at them, quite Preferently the One I Posted (nothing about fighties but about... )... Wow, The Living!! This Heart is, has been and will Always be Yours ps: tasking too, but today taking a little easier, because I said I was going to do, but You see I did not exactly do. When You're around, I can not stay out of moving, it's like Waking Fireworks Up in my Heart, and any other thing it would be impossible. Health is Real, I'm Feeling!! Those Pictures | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Wed Jun 18, 2014 1:38 pm | |
| Hello! About transcendentality, have to add that it's the door to the Complete and not reductionist Configuration of Human. So Important, Spirituality and inner Peace through the selfunderstanding and the understanding of the other ones. I am Sure this is Making People Better, not only for themselves but also for others. Nothing about fears from hell, but just about the Natural, and reflected, Strenghtening of our skills for Empathy and Goodness. Transcendent reason came along with the appearing of our conceptual ability. And this is related to all things I said before about it. See in a while, Loving so, Brooke!! ps: I used some textil metaphore, but I could tried for some cooking one, like "the chicken was in the oven before"... psII: Having this mental rest is Truly Helping for All. Nerves and the same Thinking abilities. Love can Flow and Fly so Well too. | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Tue Jun 24, 2014 3:16 pm | |
| Hi! Oh my How Beautiful and Lovely Pictures Today Inner jumps I'm making with the Heart!! Such a Cute, How ADORABLE! Yesterday went to see the sea, take the sun (too much in one arm, nothing serious, just some that came through the branches of a tree, just a little red -taking care) and swim -well, not exactly olimpic style but Fun and Very Relaxing Day. Today to University, bureacratic subjects for academic task, and talked to my thesis director. We're FOCUSED. Taking this subject definition-normativity-reference-conceptual transcedentality (I explained and he was who said that this was like closing some selfexplanatory and explanatory cercle, and it's True, because definition, the first one, it's so directly connected to the concept, big part of the last one). He said that a Good Task Could be to Make, Well Systematical Terms, a Transversal Comparison between this idea and main comtemporary Authors. Probably from this movements (main ones, or the ones who less or more directly said something related to the edge of my argument): pragmatism (James, Davidson, Rorty), linguistical turn (foundational members: Frege, Wittgetnstein...), "Teoría Crítica o Escuela de Frankfurt" (Adorno...), structuralism (Foucault...) and poststructuralism (Derrida...). Five Good Members. I think that I'm going to Enjoy SO MUCH. Just for the learning itself, and also, practical terms, for the big landscape my philosophical culture is going to achieve by that, for Making Better World, in the same doctorate and in future essays. I Think evolutionism and new neuroscience are going to Give me a fundamental new dimension for making final sense upon critical conclusions from all that. I do Think it All will Take me to some new Humanism, more selfawared and selfconscience of what to be Human Means. HAPPY FOR ALL THESE THINGS IN THESE MOMENTS. PICTURE WAS THE KEY FOR THE TRUE TAKING OFF OF EMOTIONS. Now going to All News. Probably making some Videos Montage. Just for fun, because yesterday that one from that Movie Did Truly , final vision is horrible, but it's Art. I'm making some composiition for romantic fun. Loving so Much, don't go see in a Moment!! | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Thu Aug 21, 2014 3:19 pm | |
| Hi! Came for a moment before going. Later coming more Having Good Time, I Can Almost Feel Your Hug. But I still don't want to imagine your face and your body. Too much disturbing of my peace of mind and heart. Before it was MUCH EASIER to Imagine Everything. Since I met You this did Change. But we're Feeling Well!! I've got a Good amount of Task for the rest of the day. Maybe not that much, because for few pages I've read from the next text (nt-ext, ent...ering-ecst...asy ; ahora sí ); it's too much specific to my doing. Really. Something I'll say, in any case. Loving, on thunders and clouds!! | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Fri Aug 22, 2014 3:00 pm | |
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| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Wed Oct 08, 2014 5:56 pm | |
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| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Thu Oct 23, 2014 9:44 am | |
| Hi!! How many Nice Pictures!! How are things!! Here quite Well, Doing Fine. Today not much creative day Here. Well... probably Have good amount of work, and do also have to select main lines from last text. Maybe my choices are only in the academic way, for my ways of expression or maybe because my ideas are too much different, on these days; and maybe others in the future will be able to understand and to share at a major level of audience/readers. The Truth is that I don't have time (and money neither -this is Normal) for getting worried about these things. Have Too Much Work Ahead. The More I make my brain word, the more I see I have to study, read and think and finally write. Well, here we're going! Big Hug, on the Loving!! The last Picture from Whosay I'll post today, it's so Wonderful and Lovely Made. You're Looking Tremendous There!! See i a while later and Always, on the Loving!! | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Wed Nov 05, 2014 2:46 pm | |
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| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Fri Nov 28, 2014 9:02 pm | |
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Wed Jan 14, 2015 4:18 pm | |
| Hi!! Came for sharing some ideas I've got for texts. I have to add a couple of things to the first part, dedicated to the discovering of the logos in Greece. I want to explain the true importance, reaching still these days, of the myth. Authors as Homer have been True Creators of archetypic figures to the colective imaginary, fundamental for understanding things happened in history for last 30 centuries; though what he did it was more a compilation of characters typical from his times, the Sense he gave to them on the Beauty of his Stories made them transcend their own time till these days. And they're still resisting. The importance of the myth is Here, to understand things I've shared about metaphysics and the symbolic thinking does mean to understand the importance this still got on these days. It's enough to take a look at kids, or adults, and at the way how they're imitating, less or more, their idols. The second point is the importance of the discovering of mathematics by Occident, Pitagor and "geometría euclidea" fundamentally, for the developing, by the same Occident, of the classic philosophy. Plato, on the frontdoor of The Academy had this sentence: "don't get inside if you don't know mathematics". Well... Sharing. Coming later for a while for little Nice talk. Adoring Brooke for Life and More!! | |
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Mon Jan 19, 2015 6:44 pm | |
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Wed Jan 21, 2015 2:54 pm | |
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Wed Jan 28, 2015 7:10 pm | |
| Hi Good Loving!! When am I finishing the thinking, sometimes I ask myself. Never finishing. The problem of the fact that the more you may know the more you know there's so much you don't know is a little exhausting to nerves, sometimes. Humble is the only choice before this situation. Some easy going. To the lack of kissing I'm bringing the same "policy", as I've been doing for years, and it does work quite well. As I'm passing by phases that may be understood as less or more closed in the process of investigations I'm following, have to say that the sensaition of some kind of better fulfillment comes to my mind. The more phases get less or more well done, the longer this good sensantion endures. Creativity is not possible to be totally separated from some kind of vital anxiety. What this can be quite reconduced. Some sharing Good. It Feels Really Good to Share. It Does Feel Good to keep going on the supposedly right way that was meant to be, to my skills developed by True Normal Efforts. Good night, Big Hug Love!! ps: Goodness is Possible, and it Calms almost each pulsion in me for the Developing of Higher goals. And Existence of You is the Core!! | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Tue Feb 03, 2015 3:59 pm | |
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| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Fri Feb 06, 2015 4:36 pm | |
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| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Sun Feb 08, 2015 12:27 am | |
| Hi!! How Cute Friendly Pictures! And I Wanted to take the licence and the chance for sending Very Friendly Respectful Greetings to Angie Harmon's Family, I Know You're Friendly, and though I have never meet her Family, I Did See those Heartfelt Posts. God Bless! And, among other Works, "Rizzoli and Isles" is Very Good. And not only for Quality, Real, but also for Characters of Strong Bright Women Working for Good so Well and Equal. Now quite more Calm. I've been Working Well, editing. What a little disasters, this brain of a "genius" of mine, I've been finding. Specially, syntactic type (for having the brain in conceptual thinking of it, working not totally the same as the linguistic, something that, the for the bad first making asides is confirming my theories about the difference in the deepest working of brain. Coming later for easy little humble True talk. Loving so, and moderating it a little for living some years more if possible !! ps: 10 minutes more working and dinner now. | |
| | | david
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| Subject: Re: To Lovely Brooke! Mon Feb 09, 2015 3:41 pm | |
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| | | | To Lovely Brooke! | |
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