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 On the Good times!

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david

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PostSubject: Re: On the Good times!   Wed Sep 17, 2014 9:28 am

Hi!
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New Brooke Book Sounds Great. It's Going to be a Real Deal for many Readers. Very Interesting. And Brave; and Liberating, I dare to say I guess.
On the Loving for Always!
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david

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PostSubject: Re: On the Good times!   Fri Sep 19, 2014 2:56 pm

Hi!
Smile flower Smile

I went to the outside for a while, stretched and moderate and short walk.
And I did lately strecht my brain, for editing text.  Oh my, added more than I had thought.  For completing.  Now better.

"19/09/2014
La metáfora.  Conclusiones extraídas tras la lectura de los artículos: “La metáfora”, Max Black; “Lo que significan las metáforas”, Donald Davidson; “Metáfora”, John R. Searle.

En los textos clásicos de filosofía se diferencia la metáfora del símil por la adición sobre el primer recurso lingüístico del adverbio de modo “como”.  En el símil diríamos “es como un león” (caso típicamente utilizado), en tanto que en la metáfora, directamente, “es un león”.  De tal importancia es esta diferencia que existe una gran literatura específica y muy distinta dedicada a la metáfora.
Desde mi punto de vista, creo que la auténtica raíz de la diferencia – cuya radical delimitación creo que es en buena parte traída de los prejuicios tradicionales del habitual enfoque de la filosofía del lenguaje clásica, centrado en las proposiciones asertóricas; si bien, como vimos, esto cambia con la introducción del estudio serio del significado ilocutivo de las emisiones de los hablantes (en este sentido, el texto de Searle explica que en la metáfora lo que prevalece es el significado de la intención del emisor, no el de los términos lingüísticos)- se comprenderá mejor al exponer mis conclusiones, establecidas provisionalmente.
Parece que una primera aproximación a la metáfora deja claro que ésta constituye un significado distinto del literal de las palabras y oraciones, de carácter figurativo y, más concretamente, metafórico (valga la redundancia en el contexto de estas líneas).
Existen dos teorías fundamentales sobre la metáfora.  La más antigua es la elaborada por Aristóteles, que dice que la metáfora se encarga de establecer una comparación entre dos términos.  Así, en el ejemplo anterior de “es un león”, se halla una comparación de sentido figurado que se lleva a cabo por medio de una identificación gramaticalmente literal entre un sujeto elidido y el conocido animal.  La otra teoría, más moderna y defendida, entre otros, por Black, es que la metáfora pone en relación dos mundos de significado, relativos a cada término interviniente en la construcción metafórica.  Creo que la mejor forma de comprender este último argumento es por medio de la siguiente explicación, aportada por los psicológocos Robert Verbrugge y Nancy McCarell: “(…) Por ejemplo, considérense las oraciones: Un coche es como un animal; Los troncos de los árboles son pajas para las hojas y las ramas sedientes.  La primera oración dirige la atención hacia sistemas de relaciones entre consumo de energía, la respiración, el movimiento autoinducido, los sistemas sensoriales y, posiblemente, un homúnculo.  En la segunda oración, la semejanza es de un tipo más constreñido de transformación: succión de fluido a través de un espacio cilíndrico verticalmente orientado, desde una fuente de fluido a un destino”.
A esta segunda acepción dedica buena parte de sus esfuerzos Searle (si bien para al final acabar criticándola negativamente).  Este autor señala que existe un conjunto significacional recíprocamente autolimitado en la relación entre los dos términos objeto de comparación; es decir, si decimos “el coche es un elefante”, no podemos esperar que al coche se le reconozcan propiedades, en sentido metafórico (como Searle explica también, la importancia de la hipérbole en muchas metáforas es fundamental, como recurso implícito dentro del tropo principal), que nadie atribuiría a los elefantes, esto es, difícilmente podremos imaginarnos que se trata de un coche pequeño; pero esto es relativo, puesto que si dentro del sistema de significación del concepto o idea de elefante, en vez del tamaño hubiésemos optado por referirnos (la importancia de la intención) al hecho de que se trata de un animal lento, la metáfora cambiaría de significado.  Precisamente para tratar de traer orden a problemas que, como el anterior,  se plantean en la comprensión de la metáfora,  Searle intenta justificar de qué forma éstas son sistemáticas, es decir, cómo obedecen a una serie de principios cognitivos que modulan el ámbito posible de significación.  Searle llega a fijar un buen número de principios que son más bien toda una casuística de posibles modos del uso de la metáfora, tales como: supuestos en que los términos de la comparación son claros; otros, como el anterior, en que no lo son; o, incluso, supuestos comparativos que se basan en concepciones culturales erróneas (expone el caso de la identificación del gorila con la idea de animal brutal y violento).
No obstante lo anterior, al final de su argumentación, Searle reconoce, como punto importante, que debe haber más principios.  Esto es altamente significativo.  Dicha afirmación final, así como el carácter excesivamente casuístico de la enumeración de principios que efectúa, dan indicación de que algo falla en su sistematización de las metáforas.  Es más, algo debe fallar en cualquier intento de sistematización de las reglas del uso de las metáforas en estos términos aun clásicos, esto es, demasiado centrados en el ámbito estrictamente lingüístico (Searle habla de la importancia de los contextos de la realidad sobre los que asentar la verdad metafórica –un tema hartamente complicado y que no halla un tratamiento adecuado en ninguno de los tres artículos-, pero no utiliza esta noción extralingüística para elevar cualitativamente su discurso a un nuevo nivel de abstracción-comprensión).
Esta incapacidad para la sistematización es expresada otra vez por el propio Searle al reconocer, con Black, que la combinación de las metáforas hace que cambie el significado original de los términos comparados, por sustitución o, al menos, por ampliación de sus significados previamente asumidos.
Un caso distinto es el de Davidson, porque éste niega expresamente no sólo cualquier intento de sistematización lógica, sino también, además, todo intento de objetivación lingüística-racional de la posible transmisión de significado lingüístico-cognitivo en la metáfora.  Davidson entiende que ésta lo que hace en realidad es identificar un término -el que es objeto de la comparación- con una imagen, pero la imagen transmitida es demasiado rica en contenido para ser reducible a significación lingüística alguna.  El autor quiere afirmar, entiendo, la irreductiblidad de la expresión metafórica a manifestación lingüística alguna.
Creo que el problema de Davidson es que se encuentra todavía inmerso en un contexto propio de la afirmación clásica consistente en que el significado metafórico siempre es susceptible de ser trasladado a un sentido literal por medio de una paráfrasis lingüística, esto es, por medio de la explicación en términos “normales” –literales- de lo que es cada cosa comparada, así como los motivos y elementos de la comparación.  Ante tal dicotomía, Davidson opta por una apuesta radical: no hay paráfrasis literal posible que pueda substituir (tal como muchos autores pretendían demostrar, impelidos por el dominio de la idea de la lógica del lenguaje) el significado metafórico.  Y, precisamente, por razón de esta ruptura que busca el autor, en su tesis se pierde algo fundamental, como es el contenido cognitivo y objeto de la comprensión de la metáfora.  Toda metáfora significa algo, aunque este significado sea inabarcable por paráfrasis alguna (la similitud o comparación no se aduce e infiere gratuitamente, sino sobre la base de un conocimiento o experiencia adquiridos).  No podemos permanecer ajenos a ello por razón de prejuicios personales creados por nuestro afán de ir contra otros prejuicios preestablecidos.
No obstante, su noción de imagen aporta una línea muy interesante sobre la cual empezar a trabajar y pensar, al objeto de hallar una conclusión nueva y útil sobre la explicación de la metáfora.  Se tratará, en todo caso, de unas primeras ideas provisionales sobre el tema.
En la terna conceptualidad-lenguaje-realidad (el primer término es una distincición e introducción propias en la díada clásica), existen todo un conjunto heterogéneo (heterogéneo desde la óptica clásica, pero tal vez no tanto desde una nueva perspectiva de la conciencia y de la idea como dualidad estructural junto al entorno físico, en una interdependencia describible en términos filogenéticos y ontogenéticos) de leyes lógico-físicas que constituyen su estructura compleja (y esto último no supone afirmar, en absoluto, un fisicalismo patente en toda manifestación de la realidad cognoscible; para refutar toda sombra de fisicalismo –el cual constituye un reduccionismo epistemológico y ontológico- me remito a todo lo explicado sobre los límites estructurales de nuestra consciencia, sobre los conceptos, sobre las diferencias entre la inteligencia biológica y la artificial, así como sobre el carácter naturalmente transcendente del ser humano; ESTOS ARGUMENTOS SON MUY IMPORTANTES Y DECISIVOS PARA FUNDAMENTAR mi filosofía).
Sin adentrarnos en la cualificación de lo lingüístico frente a lo conceptual (aunque aquí se podría decir lo mismo que en el supuesto anterior:  la interconexión es principio y fin de cualquier razonamiento al respecto), por razones de contexto explicativo –no es necesario ahora- y también por razón de la provisoriedad –aunque in crescendo- del estado de la cuestión en mi propio acervo teórico-argumentativo-explicativo;  lo que cualifica verdaderamente el sentido metafórico frente al sentido literal, en esa comparación de términos o en esa interacción cualificada de significados, es que tales operaciones, de algún modo, se realizan fuera del marco de los elementos conocidos previamente en y respecto de (“en y respecto”, por el carácter estructural y de interacción compleja) esa estructura ternaria.

Por medio de la metáfora se rompe un nodo de la red “tridimensional” que constituye la narración explicativa de sentido “ordinario” de la realidad en nuestra consciencia; con la metáfora se crean unas condiciones semánticas de significación, obviamente de forma puntual, distintas a las “normales” y habituales por medio de las cuales nos entendemos con el entorno como estructura totalizante de significado cognitivo-vital.
Una pequeña digresión para explicar que si en el penúltimo párrafo he hablado indistintamente de las dos opciones teóricas dominantes en los estudios tradicionales sobre la metáfora, lo he hecho de forma totalmente intencional.  La realidad se puede estudiar de múltiples y diferentes formas y perspectivas en, por ejemplo, las ciencias de la naturaleza.  En ellas tenemos la química, la física… Y dentro de esta última, a su vez, la física de partículas, la astrofísica… Al hablar de la metáfora en términos clásicos nos hallamos en una circularidad semántica que supone hablar del mismo fenómeno en términos más o menos distintos (no tanto) que no resultan incompatibles entre sí (esto es muy habitual en filosofía; aunque hay que decir que incluso en la “certeza” de las ciencias de la naturaleza las cosas no siempre son tan fáciles, pues hay muchas situaciones en que los resultados y teorías de ámbitos paralelos dan lugar a situaciones de contradicción cognitiva importantes).
Volviendo ahora al eje de la argumentación.  Todo significado lingüístico (noción expresada aquí en términos clásicos) contenido en una palabra, oración o texto; se  conforma y constituye sobre la base de la idea; y, por otra parte, toda idea lleva asociada en nuestra mente, de forma más o menos consciente, una imagen.  No sólo en sentido visual, sino en sentido neuronal (un ruido incoherente en la soledad del camino nocturno que da lugar a una sensación de miedo…), del modo en que lo expresa A.R. Damasio.  Para comprender esta conexión de carácter substancial entre los distintos tipos de imagen cerebral, la cual lleva, en un nivel de categorización más profunda y omnicomprensiva, a su casi identificación categorial en el presente ámbito de significación (y en muchos otros), es preciso un esfuerzo de comprensión abstractiva (algo que intenté, también de modo provisional, en algunos textos anteriores).
Y volviendo ahora a la tesis de Davidson sobre la imagen metafórica.  Creo que en este caso se percibe claramente que el tipo de imagen ofrecida por la metáfora será siempre visual, en tanto que introduce en la imaginación del receptor de la emisión comunicativa una imagen asociada al elemento sujeto de la comparación (el objeto es lo que “definimos” con la metáfora).  No obstante, la digresión contenida en el apartado anterior al referirme a toda imagen mental en general debe ser tenida en cuenta para apreciar el elemento no meramente lingüístico-visual (refiriéndonos, respecto de este último término, estrictamente, al sentido tradicional de “lo visual”) de nuestro pensamiento.  Lo que, a su vez, constituye un elemento de primer orden para apreciar la fuerza “vital” de la metáfora, que nos obliga, para su comprensión, a salir del plano estrictamente lógico-lingüístico (en el cual se hallan los tres textos citados) y adentrarnos en la tríada expresada en las líneas anteriores, la cual contiene y explica, sin duda, ese elemento vital y expresivo de la metáfora.
Y, por último, volviendo a la línea argumental principal.  En la metáfora se crea una imagen distinta a la habitual y contenida en nuestra red de sentido “tridimensional” que rompe las leyes propias de la estructura ternaria de concepto-lenguaje-realidad (adquirida, entiendo, en el modo dual, esto es, biológico y cultural, que explica Noam Chomsky).  Esa ruptura crea una imagen totalmente nueva y libre, si bien plena de significado (significado metáforico, pero también cognitivo, puesto que en caso contrario no existiría comunicación sobre el mundo por medio de las metáforas).  Por medio de la comprensión de la metáfora el receptor del mensaje comparte con su emisor la sensación de libertad que ofrece esa posibilidad real de quiebra de normas de la realidad ordinaria y logicificada, y, a su vez, le transmite un mensaje sobre el mundo (obviamente, el carácter de subjetividad de la metáfora ha de ser mucho más radical que el de la expresión literal –el creador de la metáfora, además y primordialmente, se halla fuera de los esquemas lógico-lingüísticos convencionales de la conversación-, lo cual no es óbice para que pueda proporcionar, además, información útil sobre la realidad; los problemas en la determinación de la verdad metafórica dentro de los esquemas de la verdad en sentido clásico hacen de ello una tarea imposible –demasiada subjetividad-, pero todo lo dicho en textos anteriores sobre la intención –significado ilocutivo-  en el lenguaje, que en algún lugar de su texto recoge Searle, es válido en sede de su estudio).
Para entender esto (lo que hay dentro y fuera del paréntesis en el párrafo anterior)  es proverbial el caso de las llamadas metáforas muertas, en que se pierde esa sensación de ruptura; por ejemplo, en la oración: “mantuvieron una discusión acalorada”.  En estos supuestos, el nuevo significado, “acalorado”, se ha incorporado al ámbito de la significación adjetivable respecto de lo que entendemos que puede ser cualquier discusión, en términos ordinarios.  En estos supuestos se pierde esa sensación de libertad creativa y de fuerza expresiva, precisamente por el hecho de haberse incorporado el nuevo significado (antes era nuevo) al acervo semántico ordinario correspondiente a un término objeto de la comunicación (esta apreciación no se lleva a cabo en ninguno de los textos citados, si bien en todos ellos se cita el caso de las metáforas “muertas” -otra metáfora, de significación no metafórica, seguramente, para los filósofos del lenguaje).  El nivel de objetividad será mayor en este caso respecto de otras metáforas, pero recordemos los problemas que conlleva cualquier teoría del significado, previa a toda teoría de la verdad para los clásicos, en el mismo lenguaje literal (Frege, Davidson…); la objetividad, en un sistema global de comunicación (Habermas)  constituido por millones nodos subjetivos de conceptualidad particular (cada persona), es un concepto meramente convencional (o “vitalmente estructural y transcendente”, de acuerdo con mi teoría de fundamentación ontoepistémica).  Tal vez la lógica no formal podría intentar establecer alguna clase de cuantificadores objetivos sobre la mayor o menor objetividad y verdad de la metáfora, a título meramente aproximativo y casuístico (de forma parecida a como Searle elabora sus principios de sistematicidad).

En la metáfora, por último, se produce una situación lingüística de libertad y expresión creativas que, por ir más allá de las normas ordinarias de la estructura ternaria, abre todo un mundo de nuevas sensaciones cognitivas, vitales y estéticas,  inseparables de su comprensión semántica, que, por su poder de transformación de nuestra realidad consciente, es constitutivamente transcendente a un ámbito supralingüístico de significación cognitiva –en sentido complejo e integral.  El pensamiento y la conceptualidad transcienden el lenguaje, aunque se fundamenten en él, y uno de los medios por los cuales pueden llevar ello a cabo, aunque no el único, es la metáfora (al menos, en su caso, respecto del lenguaje ordinario del sentido literal).  De ahí precisamente surgen todos los problemas de comprensión que presentan los tres artículos citados, demasiado imbuidos de los esquemas clásicos de la filosofía lógica del lenguaje.
El poder de la metáfora, el poder del poema, el poder del arte, el poder de la narración; como observa Marcuse, son capaces de transformar la propia realidad externa a la consciencia, el mundo sociocultural objetivo, donde también se incluye el lenguaje y la consciencia; y también el propio inconsciente, en este caso, por medio de la interacción simbólica-narrativa de significados semánticos y vivenciales.  Todo ello se halla interrelacionado en la esfera global de la realidad vital, estructuralizada y transcendente."
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david

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PostSubject: Re: On the Good times!   Mon Sep 22, 2014 10:27 am

Hi!
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I'm so Happy Excited by Picture wave action smiley
It's Nice because yesterday I was watching a Very Good Docummentary on TV about Katharine Hepburn, Young Forever, and a Great not Only Artist but also Sports Woman.
Your Energy someway Reminds me of hers. Though each Person is an Entire World, I thinks there's some Born Heart not easy to be tamed in Both People. And the Magic, on and out of the screen.
I've been watching Cinema Docummentals this weekend. On saturday, one New Very Good on Marlon Brando, and right after one on work of Casting Directors, Focused in Marion Dougherty.
All so Good!
I Do Like Actors Looking "like" anyone of us in Movies, but I do Also Like Actors who Bring that Classic Sense of Magnetism. Hepburn said it was not about Talent but more about that Energy coming out -that she said could not explain- through eyes and smile, mainly. Well, I Felt some Nostalgic Sense on that kind of Cinema. Brando was a Revolution, "the almost naked truth of emotion", but I Think We All Will Always Like to be able to Dream in Beautiful Places Made of Screen.
Not necessary lack of critic point of view, or unconscience for that. Believing in Human does mean any Magic thing is Possible.
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ps: now those point-lines I talked about before.
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david

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PostSubject: Re: On the Good times!   Tue Sep 23, 2014 11:21 am

Hi!
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Today some talky, from Energy of You, for saying things that I Try for good.
Difference in anthropoids... I was saying that human is the one with the most little difference between sexes. But well, there're well known examples of male gorillas being so Caring and Loving with kids... I was mainly talking about physical dimorphism, though the brain I guess must play there someway too.
Another Good thing from my theories on Conceptuality and Transcendence is the Fact this is Making Us All the Same, Human Beings. The essence of this concept is not depending on the natural sources (hormones, emotions...) related and involved with the final meaning contained in the process of conceptuality. I mean, those things on differences do affect on what we're thinking about (hormones, emotions...; and that also is a conditioning for area or zones of brain activated), but the Transcendence Situates Us All in a plane which is "different", through abstraction and over the same physical-material dimension. In that existential plane We are the same.
And it sounds Good not only as meaning, but also for the phonetic rhythm.
This, "phonetic rhythm" is something I do have to Investigate someday. It's key for poems I've been and will be Dedicating to Brooke.
flower love smiley flower

Watching that Program I Like on sundays, could see how many cases of well proved presence of OVNIS. This mean "not identified", nobody's saying that this means certainty on people from another planets or dimensions. But there're many files where we see many people, from different spacial places, could see the same event.
It seems this was a more frequent phenomen in the 70's. Maybe now they're too busy listening to me and... geek Laughing Razz
I'm talking about these things happening because any dogmatism is wrong, and the fair human cognition does mean to be open to talk about everything.
And for those cases, there're so many things we can not understand as any possible normal and known events. I think prejudices about this should go away from society too. Though I can also understand practises from some governments about it, for the not social affraid for some event too much evident on "something may be happening". I do understand it. I don't say that something "different" is happening, but I do understand the public (and private from some free individual who don't want to talk about it) caution on these subjects. If we All had Stephen Hawking Preparation, p.e., the danger would already be inexisting, but that's not the situation by now.
Education is Always so Important.
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And my Heaven on Earth is Brooke Shields. I Love her!! action smiley
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PostSubject: Re: On the Good times!   Wed Sep 24, 2014 2:53 pm

Hi!
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I am coming for the One Time.
I've been very busy, and did also write this, as provisional fisnishing of today's subject. Idea or concept and Conscience.
Hope it may Help and Bring some Clear Ideas and Understanding and Goodness.
"Intentemos hoy ir un poco más allá todavía. Lo contenido por la idea es denotable -la referencia fregeana- en la misma realidad objetiva, pero la idea misma, o la idea de otra idea, es algo distinto. Biológicamente, estamos construidos para comprender por identificación natural (de ahí la tremenda importancia de las disposiciones asertóricas en la filosofía del lenguaje clásica, de las afirmaciones lógico-científicas y del uso lingüístico general del verbo “ser” en casi todos los idiomas). Es como una chispa de la mente que nos dice: “ah, es esto”. Pero, obviamente, tal cosa constituye una aproximación muy primitiva y superficial a lo que es el conocimiento.
Pero esto mismo es (y ahora me remito a lo que expliqué sobre los niveles de la abstracción, meses ha) lo que los niveles de consciencia más primitivos lograron captar respecto del entorno. Esto es ni más ni menos que el principio lógico de identidad extrapolado a la paleontología. La identificación de cada parte de la realidad fue, desde el primer momento, fundamental para la subsistencia. En el caso de los primeros organismos unicelulares, la escasa complejidad de su mundo (por limitación estructural de la realidad contextual de su propio entorno) no requería mucho más que el control de reacciones químicas entre ser y ambiente (y capacidad de reproducción genética). A medida que la biología funcional de los seres fue incrementado sus niveles de complejidad vital en términos generales, la capacidad no abstracta o, mucho mejor dicho, no intencionalmente (recordemos lo dicho al hilo de la definición de idea: “examinadas”) abstracta, de fijar cognitivamente (hablamos de cogniciones muy rudimentarias, al principio) la identidad correspondiente cada parcela ecosistémica (otros seres, lugares, momentos –día, noche….- etc.) relevante para la supervivencia y la prolongación de las características genéticas más apropiadas para el mismo fue adquiriendo, a su vez, una complejidad estructural mayor, evolutiva y paralelamente a la evolución (y primero aparición) del cerebro (se trata sin duda de “conceptos” animales en un sentido muy primitivo, comparado, claro está, con el nuestro). Lo importante para la superviviencia, entre otras cosas, era conocer bien a qué dinámicas relativas a la supervivencia correspondía cada objeto y fenómeno. No hay duda de que los ñúes africanos saben perfectamente lo que es un león (se les puede engañar, tal vez, pero también se nos puede engañar cognitivamente a nosotros, los humanos; ya Bertrand Russell, en “El conocimiento humano”, introduce todo un conjunto de supuestos de juegos mentales basados en la modulación de la percepción humana). Y animales mucho más primitivos que ellos ya sabían (si disponían de cerebro y no sólo de sistema nervioso, puramente reactivo; aunque aquí, como dije, tampoco podemos situar muros evolutivos de solución de continuidad, ni siquiera filosófico-semánticos, puesto que, de alguna forma, la reacción de un sistema nervioso específicamente supervivencial es un rasgo genético que define la capacidad de distinguir, si bien sólo reactivamente; creo que esta especificación es muy útil para comprender la complejidad de los cerebros de los animales, así como el salto de este tipo –si bien hay y ha habido muchos- de cerebro al nuestro) identificar perfectamente también a sus depredadores respecto de sus congéneres o presas.
No se puede separar esta evolución hacia el cerebro de la de otros factores fundamentales, como son el aparato biológico sensitivo (sólo un cerebro podía procesar percepciones más definidas y precisas de la realidad, lo cual era un aspecto favorable para la subsistencia) y, también, emocional (emociones más o menos primarias) de los seres vivos, así como de la progresiva complejidad de la interacción intraespecie e interespecie.
Entonces, volviendo al cerebro humano, creo que esa identificación superficial del objeto (hablábamos del concepto o idea de objetos físicos, señalables y denotables referencialmente en el mundo por la simple indicación) no se aleja mucho, en su virtualidad cognitiva en sí misma, de la mencionada para los animales superiores. No obstante, y esto es importante, no es sólo la identificación por sí sola lo que adquiere relevancia mental y cognitiva, sino también los rasgos identificatorios, visibles a simple vista o no, que indican determinadas características cognitivamente relevantes de otro ser u objeto. Creo que la simplicidad de la comprensión del concepto de objeto para nosotros tiene esa explicación filogenética primitiva, de ahí su simplicidad y su casi automatismo cognitivo.
Por lo que se refiere a la noción misma de los conceptos inmateriales, la cuestión es más compleja. Éstos sólo aparecen con el hombre, en sentido estricto; y su explicación no puede beber de semejantes fundamentaciones evolutivas -de carácter argumental y justificativo de sentido- a largo plazo en el tiempo paleontológico. No obstante, sí podemos decir que precisamente es el hombre (si bien junto a otros animales “superiores” como los primates, delfines y quizá también elefantes; aunque la consciencia de estos animales, es muy distinta a la nuestra, baste ver para ello todo lo comentado al hilo de los estados de consciencia y de la noción de la misma) el que dispone de un nivel superior de consciencia.
Sin duda ha de haber una imbricación mutua de nivel fundamental de la capacidad de abstracción y la elaboración y la reflexión sobre conceptos inmateriales con la aparición de los niveles superiores de consciencia. Como dije, la consciencia es la idea de uno mismo, aunque esto se ha de modular en grado sumo. No puede existir la consciencia de nivel superior (“adónde voy, quién soy, de dónde vengo”) sin esa capacidad de concepto transcendente y abstracto.
La aparición en el hombre de esta facultad, obviamente, fue pareja al aumento de su capacidad cognitiva en materia de lógica (los animales también conocen las leyes lógicas más fundamentales, como dijimos, tales como el principio de identidad) y argumentación, de lenguaje, en definitiva. Y es que no hay duda también de que el lenguaje y el concepto son dos aspectos que coevolucionaron (el cerebro es un sistema de sistemas que actúan conjuntamente y sobre la base de “capas” evolutivas; y las facultades adquiridas en los distintos estadios de la evolución, me refiero ahora a los conceptos animales primitivos, no son separables nítidamente de la facultad conceptual en sentido estricto); si bien creo firmemente que el trasfondo mental del concepto es más profundo y originario, lo cual no es tan difícil de apreciar si reflexionamos un poco sobre su aparición y origen evolutivo (“la rama y las termitas” son anteriores al lenguaje estructurado; aunque muchos animales tienen sistemas de comunicación por signos, como los sonoros, por ejemplo, que son bastante complejos, creo que el paso primero dado en la abstracción –del nivel de la realidad al nivel de superación de la misma en otro nivel, meramente funcional al principio; el nivel mental, para después transformar la realidad; todo ello sobre el principio de la pulsión biológica por la subsistencia- es más profundo y muy anterior a la aparición de las primera estructuras lingüísticas fonemáticas, supuestamente anteriores a las sintácticas tal como las conocemos, también, creo).
En la elaboración del concepto en sentido estricto, humano, nos hallamos ante la transcendencia respecto de lo percibido en la realidad, física o mental. Esta transcendencia se halla conectada a todo un complejo de sistemas simbólicos (el psicoanálisis es uno de los grandes padres del simbolismo moderno), lógicos y emotivos, en la mente funcional; de forma que el ser humano no puede desarrollarse en toda su complejidad natural si prescinde del aspecto transcendente respecto de lo que, simplemente, ve o comprende a simple vista en términos lógico-causales y descriptivos. Y estoy firmemente convencido de que los conceptos inmateriales de que dispone cada individuo, tales como amor, solidaridad, paz, esperanza, fe, lealtad, compasión, sacrificio o cuidado, bondad, hallan una conexión mental íntima con el nivel profundo de consciencia (refiriéndome aquí, casi en sentido metafórico, a las tres típicas preguntas por la existencia), de modo que el relato de sentido explicativo, cognitivo-vital, “estructuralizante” (utilizo este adjetivo como neologismo no admitido por la Academia por derivación del substantivo “estructural”, para expresar mejor este aspecto de la realidad) y transcendente (respecto de todas las esferas conocidas, esto es connatural al hombre; ya hablaré más en algún momento sobre este carácter atribuible biológicamente) constituye un eje axial de nuestra existencia como seres humanos. No cabe duda de que en mi propia definición de lo que soy, o de quién soy o de adónde voy (con independencia del aspecto del espejo social, tan importante), mi esfera de valores inmateriales y la forma en que me conduzca con respecto a los mismos, en relación conmigo y con los demás, tendrá un papel relevante esencial, y viceversa. La inmaterialidad condujo a la espiritualidad, por la vía evolutiva del concepto, al menos, coetáneamente con muchos otros aspectos típicamente humanos, como la empatía, la emotividad o los valores. No se puede comprender lo que es ser humano si se le separa en la definición, y en la vida, de su espiritualidad inmanente, expresión que casi constituye un tropo literario, por su contradicción, en tanto que transcendente significa lo contrario de inmanente. Somos, inmanentemente, criaturas transcendentes. Esta explicación es, a su vez, una forma más de perfilar, de modo práctico, todo lo expuesto sobre nuestro pensamiento, en términos de integración compleja y consciente."
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david

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PostSubject: Re: On the Good times!   Mon Sep 29, 2014 9:15 am

Hi!
Smile flower Smile

How are things! Here OK. I've been Working so Good, in the weekend.
Had good time and some rest too.
Yesterday did not come because it was raining for all day, till the evening-night. Then I took the chance for some walk and runs.
I remember I said I'd come, but with that rain... And as long it is something about, Here, easy fine staying, I thought it would be understood.
It was good, consequences.
The deeper I do get into concepts, the more "brutal" Laughing party smiley Smile or, much better said (said for some fun, at the very least for me Smile ), the more complex and difficult new concepts I do find are.
There's a pretty work waiting. I did write Everything. I'll share.
I think I've got Totally Finished, at this moment (=any theory is definitive), the completed structured of my philosophical theory, the part of epistemology at the very least.
Though I know, for things I can see from the world of fiction, that my task is not very appreciated and recognized as the value it is (even some hate and sadism, sometimes? , it's Possible, and it's OK Smile ) sometimes, I do also know there must be people understanding how important it is what I'm working on. And, anyway, this makes you Stronger, and Prepared for the next critics or lack of understanding I'll get in the future.
In fact, if I had been Totally Embraced and Elevated from the first moment (leaving appart the fact I did never want big recognizements, just support), I'd know my work is far from being the half good I want it to be. Any real qualitative change for better has to be rejected and missunderstood. This is life, these we are People.
Later sharing, somethings Good.
If you're praying for Goodness for All, then Goodness will become Something Real in Your Life. Everything Does Start in ourselves first.
Good Loving!
See in a little while. Happy Time!
Love's Forever!! action smiley
cheers party smiley cheekey smiley hasi flower love smiley flower hasi cheekey smiley party smiley cheers
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PostSubject: Re: On the Good times!   Tue Sep 30, 2014 1:29 pm


Hi!
Smile flower Smile

I'm going to concentrate most important last texts in a structure of meaning, type of meaning and structure asked, and I will add my last conclusions I'm making today. It will not be perfectly connected, as a text written at once, but quite enough. I'm prepared for this critic, but I'm quite satifisfied about goals I am expecting about final results I'm searching for in this case, results that I think I'll get.
Talking about drawing, so Beautiful, have to say that the Person that I've found with the most natural talent for drawing was my uncle. He was copying, when being a kid, paints, and drawing only by a pen (b/w draws too). Perfection of forms and capture of expressions was Simply Shocked affraid Amazing to me. But he did not cultivate this talent, and creativity either. Well, these are things of the living. He's such a Good Person.
Also, have to say that the other day I did find a little article from my "tío abuelo" (maybe the right word for the brother of my grandmother is "granduncle"?), one of those he used to write in a paper made in the context of the enterprise where he was working, GESA, now extincted and which area was the Electricity subministrament for the whole island, at the very least. It was a big magazine for familiars and friends ("Boletín de GESA" Smile ). It was very Emotional, one day of the last week, when I found it, searching for other things.
I'll share the text Razz cheers as soon as I can. The only magazine I found was from march 1983, True.
He was also amateur actor, when young, and singer (till he was operated when old, vocal cords-strings) and theatre writer too. He was, unofficially, associated to a Movies distributionist in the island when young too.
He had to concentrate more in his official work, when he married and had a kid, but I think he sang in the choir, "Sa Capella Mallorquina", till he was quite old.
Very Admirable, and Beloved, Gentleman, Very.
I Do Love and Admire Both of them.
cheers hasi sunny hasi cheers

Well, going to take some little rest for keep on Working. Good Day, today!
On the Loving!!
flower cheekey smiley love smiley cheekey smiley flower
action smiley

ps: I could see before some problems for posting, sending me to a place for creating a new forum... If at any time it's necessary or convenient I have to go, Please just Say it Friendly to me, and I'll Accept with No problems at all. True! God Bless, on Goodness, Happiness and Joy. Health and Love and Caring.
Razz action smiley
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PostSubject: Re: On the Good times!   Wed Oct 01, 2014 1:14 pm

Hi!
Smile flower Smile

Coming Angry and Deceived, for things related to my personal and private life, nothing related to this Place (or not?, I don't know, after All attacks).
For the personal attack of electricity and gas enterprise to my person, I am not going to be the unselfish person for not making campaigns for my private matters now, and this will give the chance to talk about some kind of Public Injustice this enterprises are making in Spain.
It's a Crime what they're doing. The prices, the tramps, the lack of transparency, the lies...
It's affraid After all, maybe the "Rollerball" first version movie (yes, not the second, well choosed the changing of argument) times are not so far.
How is it possible they're doing what they're doing, and now not talking about my personal circumstances. My angryness takes the gentleness from me of not talking about this unfair situation because someway it's also affecting me, and this means my opinions are obviously contamined by the subjectivity; but the pulling of anger takes this fear away from me, from the moment it's an Objective Situation Affecting so many People.
What's happening at night with neighbours selected for noise is also something for prison. As the argument from many movies from last years.
And I think I'm not talking anymore today.
All I know, as conclusion, it is that I am not a Well Wished and Wanted Person.
I've got a mental notebook, and All the things are there, Well Fixed.
All efforts I am making do not interest many people.
And as long as, for videos, I do see there may be some complicity from this world around Here, I'm making a mark in the notebook for this aspect too action smiley
And, as long as I did the main part of my work, it's very possible, because of the forgetting from All, I am not coming anymore here.
For the last decission of electricity enterprise, something we are not directly guilty, my uncle and my mother could not already sleep this last night, in a moment he's going to be operated.
All I'm thinking about now is to watch out, just in case you're trying or thining about killing me.
I'm not stupid at all, and I see the obvious connections between what innocently I said yesterday and this last event. I do see all.
And I think I have not done anything wrong in my posts. I think the wrong is not in me. You go.
God Bless You action smiley
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PostSubject: Re: On the Good times!   Tue Oct 07, 2014 9:05 am

Hi!
Smile flower Smile

What a Good Night, Needed and Will Need it.
It's less than an hour my Mom has taken me with her arms for the first time. I've been brought by my Father, from the nursery where I was sleeping fine. When I've finally opened my eyes Mad Razz she has innocently jump and exclamed: "oh, però si té els ullets blaus".
Those things, Beautiful Human Connection of Soul, so Deeply Profound.
Thank You, for the Life.
flower love smiley flower

And well, some Razz in the morning, but not overloading.
Later I think I'll post some thoughts. As I said, I think there's a good fundamental structure, related to all said before. Now I'm Calm about it, like I had made the first round of necessary connections for the Sense in explanation.
Have Good Morning on the Loving, God Bless!
cheers flower party smiley hasi cheekey smiley love smiley cheekey smiley hasi party smiley flower cheers
action smiley
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PostSubject: Re: On the Good times!   Tue Oct 14, 2014 6:01 pm

Hi!!
Smile Razz flower Razz Smile

How are things! Some Truly Good Pictures today, that One with Muhammad Ali and his Grandson is Simply Tremendous and so Highly Inspirational!
God Bless.
Have to say, about my doing, that I'm not going for trying to publish (I know there're some other ways, by the internet for personal publishing that are less expensive, the unconvenient in all these cases is the lack of supposedly guaranteed editorail sealing, the good part is that anyone can do it, and that you can design cover -my Sister would do- and that's all yours), this is not for lack of confidence towards the University. I'm so Thankful and I think it's Working Fine. But if I Want to make my own critics on modern thinking and want to bring my own perspective on it, I think it would be a big lack of coherency trying to do it by the ways the academic orthodoxy (no bad at all) claims. It's All too much Abstract All for getting in the scientistic ways of the modern making of philosophy.
Shared, had to say this.
Well, going to some rest and some Reading. I've gotten a new point of light, good for eyes in the night.
flower Seeing later, on the Loving so!! flower
cheers cheekey smiley hasi love smiley hasi cheekey smiley cheers
action smiley
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PostSubject: Re: On the Good times!   Thu Oct 16, 2014 1:57 pm

Hi!!
Smile Razz flower Razz Smile

I'm EXCITED. It's not very polite to say it, but I've Got a Brutally Consistent Structure in Mind for a Real Global Perspective Written on Fundaments and Keys of Human Thinking. From the beginning, Historically now also too, not only Bioevolutive, till my actual theories.
I'm Very Excited. I am Actually IN PERFECT STATE for Writting a heavy but clear essay on all these things. Explaining.
So Good!
I think I should call to Vero and Kelle, I think I should FRINEDLY Razz Make some things Clear and Coming to terms with Friendship.
Determined by my sense of coherence and by my Heart too, at once.
What do You think about it?
I don't have the telephone number of them, I think I did lose it, True. Will have to find it scratch
I'm quite Peaceful about All these things. Some answers will be so Blessing.
Please, may Listen, it's Tremendous this narrative global sense I've just found. The essay could take so may pages, a normal book at the very least, around 200, or more, depending on less or more developing of each point.
flower love smiley flower

ps: I am pretty sure longer than any one of Yours!! Smile Razz Laughing Razz Smile

psII: https://www.youtube.com/watch?v=Gl6_rv3IrDw Wishing so Much Health and Good Time!
flower love smiley flower
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PostSubject: Re: On the Good times!   Tue Oct 21, 2014 10:28 am

Well, well, well.
Do really these people, who I call as "the Fernandos" (PLEASE only about the name of them, nobody else! Razz action smiley ) deserve my Mad
They, such unfair and stupid creatures (and all planning their playing), really don't. The fact I don't know who's involved with this game, probably many ones, is not a reason or justification for my anger either.
Because I'm only hurting myself.
So, I'll be human and I'll expend my time simply and naturally hating them.
What do you think about it? Laughing Smile
I've got too many problems for get worried for the lack of understanding, Education, Respect and Empathy from these all.
To me, they no longer exist.
We're in different dimensions! Laughing lol!
flower cheekey smiley flower

I'm so BRUTALLY FOCUSED in my Tasking.
I did offer my poems to an editor, and he, though we had a less or more fluid conversation by mail beofre, did not say a word about it Laughing
Conspiracy. Conspiracy! Laughing
Well, things I don't control I just let them go.
Yesterday in the campus did fid a friend, secretary of my doctor, that one I had when I was "depressed". Yes, we became friends, and the prove is that yesterday we exchanged telephone numbers. She said he had been so bad because his young wife did forsake him and leave him alone, such a bad crisis. I'm Sorry so Much. Now he's Feeling Better. God Bless.
I was a little angry with him because he had shared things I told him with my mother one day she went for another one (I was going alone to doctor, differenty in the case of dentist, Big Bang Howard Laughing action smiley ), and because he was so reactive to admit openly my Profound and Brutal Genius, even after tests (he hated my too usual selfanalytic perspective) Laughing lol! Laughing , but I'm so Happy He's Feeling Better now.
One day I did know, not yesterday, he thought people going to psychriatist was always going to be in trouble and people going to psycologist did not need anything. I think his own Recovering is Proving himself he was wrong. God Bless.
flower love smiley flower

Yesterday a Person that I felt was so Special (don't ask me why because it's All too much unexplainable) passed away. José Luis Abós, Great Basketball Coach (He was in my land Coaching too! cheers ) and Better Person. My Prayers are with his Family. Rest in Peace in Heaven.
flower love smiley flower
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PostSubject: Re: On the Good times!   Wed Oct 22, 2014 2:59 pm

Hi,

please add this last text (Good!) to the today's one.
"Si bien no debe confundirse el término “transcendental” de origen kantiano con el término “transcendente”, las implicaciones consubstanciales entre ambos conceptos son evidentes. El carácter transcendental deviene consecuencia imperiosa de la situación de consciencia perceptiva que reconstruye, más o menos adecuadamente y por razones epistémicas de carácter bioevolutivo, el entorno frente al cual aquélla se sitúa. Esta situación de la consciencia de “hallarse frente” es originaria e innata, y su carácter integrado necesariamente en todo proceso cognitivo constituye el origen de los problemas de todo intento de explicación y de comprensión de totalidad. Es una problemática que sólo puede solucionarse, en el ámbito teórico (pero sin obviar las consecuencias simbólicas correspondientes), por medio de un cambio radical en el discurso ontoepistémico. Dicho cambio supone, en primer lugar, comprender el carácter de necesariedad del metadiscurso de sentido explicativo (por causa de las limitaciones intrínsecas de nuestra mente para acceder al conocimiento absoluto; algo que se comprende de forma muy elemental con la aportación del recoil argument) y, en segundo lugar, comprender que dicho carácter necesario constituye una invalidación lógica, si bien de origen natural, del fisicalismo ontológico y, a su vez, una confirmación de lo transcendente, en términos no puramente kantianos sino clásicos, como fundamento inherente a todo proceso cogntivo.
Los principios activos y funcionales de la razón operan con carácter naturalmente transcendente respecto de los conocimientos y las experiencias previas, al elaborar nuevo conocimiento. Se trata de un proceso de abducción conceptual, en términos peircenianos, de carácter dialéctico complejo y cuya forma constitutiva es de naturaleza narrativa. El sentido de lo intelegido como idea no es una cuestión reconducible a lo estrictamente físico, en términos teóricos abstractos y de fundamentación epistémica. Esta justificación general de lo transcendente en sede epistémica conecta, en el ámbito filosófico, el plano de lo cognoscible con el plano o esfera tradicionalmente separada de lo valorativo. Todo ello explica la importancia del conocimiento -y de la comunicación- simbólico y, a su vez, dota de sentido teórico abstracto explicativo a las tesis de A.R. Damasio sobre el carácter integrado y sistémico de los procesos de la mente".
flower love smiley flower

It's pure brutality of the complexity of everything, but I think this time I Truly Catched it Strong!!!
Coming later, and will take a read to it.
cheers cheekey smiley hasi cheekey smiley cheers
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PostSubject: Re: On the Good times!   Fri Oct 24, 2014 3:18 pm

Hi!!
Smile Razz flower Razz Smile

Came for a while before going. I did just send the subject to the Uni. Including the today's next (I have no remedy! Laughing Smile ).
I've been said operation of my Nice Friend did Go OK. God Bless. So Good.
Everything's going to be OK.
On the Loving, though particles of distance between. The Love's Soul Does Transcend this.
You're Here, the Core of my Heart. Even me myself can not touch this.
cheers flower cheekey smiley hasi love smiley hasi cheekey smiley flower cheers
action smiley Razz
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PostSubject: Re: On the Good times!   Thu Oct 30, 2014 11:47 am

Hi!
Smile Razz flower Razz Smile

Some improved conclusions. I'll have to see where thesis can reach out, on this whole subject. Three versions, United in the same post.
"
30/10/2014
"Els tres grans moments de la historia del pensament occidental, previs a la posmodernitat, vénen constituïts per: el logos “ontològic” –on no hi ha diferència essencial, dins les categories de la realitat, entre epysteme i onthos-; la dualitat fe-raó del període escolàstic; i la objectivitat més o menys condicionada de la raó il•lustrada.
La ciència es a la base de la raó il•lustrada (Kant, Enciclopèdia…); però aquí la raó encara deixa un espai cognitivament legítim per a la investigació filosófica (introspecció, abstracció conceptual, metafísica…). El principi científic no exclou de forma absoluta la tradicional necessitat de fonamentació mitjançant el corresponent discurs ontològic, si bé de forma distinta en cada supòsit (Descartes “crea” dos móns; Kant, per reintroduir-hi certeses filosòfiques per la interacció, es centra en una “ciencia” formal dels objectes, en lloc de en una ontología de tipología clàssica; etc.).
Pero aquest aspecte es va diluint progressivament en el temps, per raó dels discursos positiviste i neopositiviste, entre d’altres, fins fer que el fisicalisme materialista es converteixi no sols en el fedatari de la mort de la metafísica sinó, a més, en el principi responsable de la dictadura ontológica que, implícitament, sosté el discurs científic.
Principi de demostració de la incertesa d’aquest monisme: els límits de la cognició humana, la dualitat estructural –biològica i transcendent- com a únics principis explicatius possibles de la consciència humana i, amb naturalesa de corol•lari filosòfic, com a demostració epistèmica de la necessitat, ontológica i transcendent, de sentit cognitiu i existencial. Sentit que constitueix el principi i el fonament últim de qualsevol discurs, en el procés de coneixement.
Mitjà d’implementació del monisme referenciat: la interacció simbólica dins la societat, en un cercle interdependent i constituït pel món intelectual, que aporta els seus principis de legitimació, i el món de la vida, que aporta les proves materials i fa apología, més o menys directa, en tots els àmbits comunicatius, de la bondat i del carácter de veritat del principi científic materialista monista.
Conseqüències:
A) En l’àmbit teòric del discurs filosòfic:
- Com a conseqüència de tipus general, es buida de significat qualsevol metadiscurs ontològic diferent.
- Com a conseqüència de tipus particular, referida als diversos mètodes de coneixement, es deslegitima, més o menys expressament i més o menys radicalment, la investigació filosófica i moral (no tant la de carácter social, per raó de l’esforç d’aquesta branca d’aproximar-se al saber científic).
B) En l’àmbit pràctic del món de la vida: conseqúències no només relativistes, o contextualistes, almenys, sinó també d’inculturació moral (recordar l’experiment dels presos i els guardians omnipotents: com opera en un nivel subconscient l’efecte de l’humà “omnipotent-omniscent”); introduïda aquesta última, en el sistema col•lectiu de la conceptualització social i psicológica dels valors, per mitjà de tot un univers simbòlic on l’humà es raó absoluta i cúspide lliure i incondicionada de la realitat i de l’existència".
Now Spanish,
"Los tres grandes momentos de la historia del pensamiento occidental, previos a la posmodernidad, vienen constituidos por: el logos "ontológico" -donde no hay diferencia esencial, dentro de las categorías de la realidad, entre Epysteme y onthos-; la dualidad fe-razón del periodo escolástico; y la objetividad más o menos condicionada de la razón ilustrada.
La ciencia es la base de la razón ilustrada (Kant, Enciclopedia ...); pero aquí la razón todavía deja un espacio cognitivamente legítimo para la investigación filosófica (introspección, abstracción conceptual, metafísica ...). El principio científico no excluye de forma absoluta la tradicional necesidad de cimentación mediante el correspondiente discurso ontológico, si bien de forma distinta en cada supuesto (Descartes "crea" dos mundos; Kant, para reintroducir en ella certezas filosóficas para la interacción, se centra en una "ciencia" formal de los objetos, en lugar de en una ontología de tipología clásica; etc.).
Pero este aspecto se va diluyendo progresivamente en el tiempo, en razón de los discursos positiviste y neopositiviste, entre otros, hasta hacer que el fisicalismo materialista se convierta no sólo en el fedatario de la muerte de la metafísica sino, además, en el principio responsable de la dictadura ontológica que, implícitamente, sostiene el discurso científico.
Principio de demostración de la incertidumbre de este monismo: los límites de la cognición humana, la dualidad estructural -biológica y trascendente- como únicos principios explicativos posibles de la conciencia humana y, con naturaleza de corolario filosófico, como demostración epistémica de la necesidad, ontológica y trascendente, de sentido cognitivo y existencial. Sentido que constituye el principio y el fundamento último de cualquier discurso, en el proceso de conocimiento.
Medio de implementación del monismo referenciado: la interacción simbólica en la sociedad, en un círculo interdependiente y constituido por el mundo intelectual, que aporta sus principios de legitimación, y el mundo de la vida, que aporta las pruebas materiales y hace apología, más o menos directa, en todos los ámbitos comunicativos, de la bondad y del carácter de verdad el principio científico materialista monista.
consecuencias:
A) En el ámbito teórico del discurso filosófico:
- Como consecuencia de tipo general, se vacía de significado cualquier metadiscurso ontológico diferente.
- Como consecuencia de tipo particular, referida a los diversos métodos de conocimiento, se deslegitima, más o menos expresamente y más o menos radicalmente, la investigación filosófica y moral (no tanto la de carácter social, en razón del esfuerzo de esta rama de aproximarse al saber científico).
B) En el ámbito práctico del mundo de la vida: consecuencias no sólo relativistas, o contextualistas, al menos, sino también de inculturación moral (recordar el experimento de los presos y los guardianes omnipotentes: cómo opera en un nivel subconsciente efectos de lo humano "omnipotente-omnisciente"); introducida esta última, en el sistema colectivo de la conceptualización social y psicológica de los valores, a través de todo un universo simbólico donde lo humano es razón absoluta y cúspide libre e incondicionada de la realidad y de la existencia"
And now, in English,
"Three big moments of the history of the western thought, previous the postmodern era, come constituted for: the "ontological" logos - where there is no essential difference, inside the categories of the reality, between Epysteme and onthos-; the duality fe-reason of the scholastic period; and the objectivity more or less determined of the illustrated reason. The science is the base of the illustrated reason (Kant, Encyclopedia ...); but here the reason still leaves a cognitive legitimate space for the philosophical investigation (introspection, conceptual, metaphysical abstraction ...). The scientific beginning does not exclude from absolute form the traditional need of foundation by means of the corresponding ontological speech, though of different form in every supposition (Discarded cards "it" "creates" two worlds; Kant, to re-introduce in her philosophical certainties for the interaction, it centres on a formal "science" of the objects, instead of on an ontology of classic typology; etc.). But this aspect is diluted progressively in the time, in reason of the speeches positiviste and neopositiviste, between others, up to doing that the materialistic fisicalismo turns not only into the fedatario of the death of the metaphysics but, besides, into the beginning responsible for the ontological dictatorship that, implicitly, supports the scientific speech. Beginning of demonstration of the uncertainty of this monismo: the limits of the cognition it humanizes, the structural duality - biological and transcendent - as the only explanatory possible beginning of the human conscience and, with nature of philosophical corollary, As demonstration epistémica of the need, ontological and transcendent, of cognitive and existential sense. Felt that it constitutes the beginning and the last foundation of any speech, in the process of knowledge. Way of implementation of the indexed monismo: the symbolic interaction in the society, in a circle interdependent and constituted by the intellectual world, which contributes his beginning of legitimization, and the world of the life, which contributes the material tests and does apology, more or less direct, in all the communicative areas, of the kindness and of the character indeed the scientific materialistic beginning monista. consequences: A) In the theoretical area of the philosophical speech: - As consequence of general type, any ontological metadiscurso empties of meaning any ontological different metadiscurso. - As consequence of particular type, referred to the diverse methods of knowledge, deslegitima, more or less expressly and more or less radically, the philosophical and moral investigation (not so much that of social character, in reason of the effort of this branch of coming closer when scientist to know). B) In the practical area of the world of the life: consequences not only relativistas, or contextualistas, at least, but also of inculturación mulberry tree (to remember the experiment of the prisoners and the omnipotent guardians: how subconscious produces in a level effects of the "omnipotent - omniscient" human thing); introduced the latter, in the collective system of the social and psychological conceptualization of the values, across the whole symbolic universe where the human thing is absolute reason and apex free and undetermined of the reality and of the existence".

Well, it's Important, and I guess it's, less or more, aproximately well translated.
flower love smiley flower
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PostSubject: Re: On the Good times!   Mon Nov 03, 2014 10:17 am

Hello, Hi!!
Smile Razz flower Razz Smile

How are things!!
Those Lovely Pictures!!!!!!!!
Start of the week does feel Good.
I've delimited better the subject of doctorating, from last scheme. Focusing in the need of humbleness for understanding our limits as natural and understanding this character is key, and NATURAL, for keeping Values Alive, and Concepts of course (but the concepts, its building up I'll situate more as a prove for explaining the limits, on the transcending I've said before).
The limit that makes impossible to know everything, of the universe or of the conscience, is key for Giving Honest Sense to the Values, because in case we could reduce all happening in mind to monist thesis of material, the Sense would get out from the moral discourse. The narration of Sense on it can Exist, "just because"=on Evolution, saying by now, because of the natural human limits.
flower love smiley flower

All other things were less or more known, but I had to expose them to bring sense to this theoric position of mine.
I guess I can do it.
Well, See in a while but for All of the Time, on the Loving.
flower Razz love smiley Razz flower

ps: A week in Paris... We'd go on bicycle and anything You'd Want. Telling not for offending, just as shared Dream.

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PostSubject: Re: On the Good times!   Tue Nov 04, 2014 3:43 pm

Hi!!
Smile Razz flower Razz Smile

Well paused.
This, for geek ( Razz - cheekey smiley Cool ) and for bringing some energy. Feeling good, but brain feels lazy today. It's like the "siesta" he did started before the time. I mean, no problems for the routinary tasks, but the creativity is low, under the Easy Staying (this is the Gest-alt, this the Gestalt! Smile Smile Smile ...
Smile Smile Smile - alt=tall or high; guest=... geek Smile )
https://www.youtube.com/watch?v=XMrUI8holXk
This is the third time, enduring for months I guess, I Touch You on Time.
flower love smiley flower

I am a little doubting mind about the thesis subject.
Nietzsche, Rorty and Habermas and the fight for certainties on reality.
Or: materialist physicalism and its consequences and mistakes.
I mean, by my theories I think I'm solved the two problems, but for doctor me...
First one is "easier", second one is more more useful on results, I Honestly think. I guess most of people is not doubting about cognitive improvement of science. The second one... It's not only something to be explained, it's something for the living.
Decided!
I am starting today a Book from Francis Crick, "La búsqueda científica del alma". I remember I bought it when I was "depressed". I left the reading, I Swear, on page 65 (it's marked, by paper for fixing last page read and by pen marks on the page, last one read).
This, and the next one from Damasio. And a basic Book one of these days I have to give back to a workmate. This I'm reading fast but for good orientation on global state of main question.
Yes, it's done, the decission on the Study. One Good Stud! geek Laughing Razz Smile
See in a while, Loving Very Much Human Beings in the Picture!
cheers flower cheekey smiley hasi love smiley hasi cheekey smiley flower cheers

ps: Today I guess it would be a good day for a Nice talk. But what I've been doing till now then!!!!!!
cheers hasi cheers
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PostSubject: Re: On the Good times!   Thu Nov 13, 2014 1:26 pm

Hi!!
Smile Razz flower Razz Smile

History, as Very Admired Actor Dean Cain knows -I Do Honestly Like this guy, I think there's some Brilliant Honesty in him, and I did think it from the very first time, True!-, it is Very Important.
From Hegel Studying, I've reached some more well argumented certainties on the nature of the conceptuality and of the natural transcendente in our reason. The immanence and the transcendence are two mutually constitutive sides of the same thing.
Well, going to some rest time.
On the Loving, Always!!
cheers flower love smiley flower cheers
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PostSubject: Re: On the Good times!   Tue Nov 18, 2014 10:46 am

Hi!!
Smile Razz flower Razz Smile

But All I said yesterday as direct references to Very Admired People was True and from Heart. Special Feelings!
flower love smiley flower

As I do also guess that from last video, not the One from sunday but the One from yesterday, you were trying to "offend" me again (little thinker...), I'm answering in this already by now characteristic acid humor close to childish but so far from real hating.
I'd Prefer, and from the very beginning, more many hugs and kisses than kicks and offenses -I'm a genius and... - but... Laughing Smile Razz

https://www.youtube.com/watch?v=b-f5iMDXvcA
Yes, yes, it was that easy. And you are not seeing the rest.
It was a good training. Who's going to be the little, huh Smile Razz party smiley

https://www.youtube.com/watch?v=ykBUe1BC4u0
La Seo! ("la sienta", "the sitting"...)
As the achieving of conceptual abstractivity, profound morals, art, creativity... transcending.


https://www.youtube.com/watch?v=-bTeiTozDcQ
bounce bounce bounce

https://www.youtube.com/watch?v=jhdxVNb7VCo
And Very Healthy! Laughing Smile Razz

https://www.youtube.com/watch?v=mcIdCUKiBrQ
God Bless!

https://www.youtube.com/watch?v=C1lbOgBtE3w
party smiley party smiley party smiley
flower love smiley flower
scratch Exclamation


ps: scientist diary, testing on my own.
Settling post number X.
While watching some images, I'm talking about the King Kong fight with the 3 t-rex, the parallel listening to this was so Good:
https://www.youtube.com/watch?v=76ubhy1y_2E
flower love smiley flower

psII: another win, Brooke, childish and Easy terms action smiley party smiley
Smile Razz Laughing Razz Smile

psIII: going to task! Going to Help. Thank You from the Heart for Inspiration and Good Wishing about it!!
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PostSubject: Re: On the Good times!   Mon Nov 24, 2014 12:27 pm

Hi,

computer did make some What a Face in a moment while I was writing last post.
Just saying that Heidegger critics, to be totally understood, just need what I've been saying on my texts.
The integrated reason, able to see not only by dogmatic opening of philosophy to other knowlege. This holism makes sense from the inside, the subjetive perception of the fact we're reason, intuition and emotion at once. And the understanding of the fact we do need them all for understanding and explaining existence.
From this, we can see it's all a matter of narration of Sense by this justifying integrated Reason, by creating a Net of Conceptuality, similar to neuronal systems of our brain.
flower love smiley flower

See You later, and for All of the Time. Hoping to See the View Well, Funny and Kind. May I Deserve it? action smiley Razz
And Hoping to Touch and to Hold You someday, so Much!! May I Deserve it too? cheekey smiley action smiley cheers
LOVING So Much!!
cheers flower cheekey smiley hasi love smiley hasi cheekey smiley flower cheers
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PostSubject: Re: On the Good times!   Wed Nov 26, 2014 3:46 pm

Hi,
Smile Razz flower Razz Smile

First, sharing this Musical Beauty, so Relaxing too:
https://www.youtube.com/watch?v=KBfn4XRJwHY

I did edit last text because wanted it made sense, because it's Important. I'm not doing for competition, but for Good Truth. Synthetic terms, it's True, but well foundamented I guess. There're many reports on this issue.
I am still on the space of the being wave , after this Intense period on Brilliant Heidegger.
I think I did get some new top, on my philosophic explanation. It's All Helping for the Improving.
Now I'll wait till tomorrow to start writing on Wittgenstein and Vienna's Cercle.
Jokes on names appart, it's True that I've had to let my brain breath a little far from this transcendence, though editing, at the very least mental terms, the grammar and style of the text. Two very different planes of the working mind. I feel it when I do.
I'm Very cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers for the last Video Interview.
How Difficult has to be to Deal as a Parent, oh my!
The theories of You, on testing maturity levels, are Simply Brilliant, and I Do Totally Agree with this Method. For sex talks, movies... And for internet access.
If this was used for all kids, those things happened -those boys telling those very unpolite things- would not happen as usually as they're doing, actually.
Integrated Reason and Method at Schools are Fundamental for the Understanding of Values for Kids, like Respect, Empathy...
I Think and Feel We All Together Can Do so Much about that!
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Well, See in a little while for some talky talky evening, though the Reality is the Easy and Clear Seeing for All of the Time, and the Loving!!
cheers hasi cheekey smiley love smiley cheekey smiley hasi cheers
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PostSubject: Re: On the Good times!   Thu Nov 27, 2014 3:32 pm

Hi!! ( cheekey smiley wave action smiley )
Smile Razz flower Razz Smile

I'm going to Kiss and to Adore You till the day I die; and also after, in Heaven.
As a kiss Only for You, Brooke, I'm sharing this.
I do Feel how the polarity of my brain has changed, after the philosophic efforts from last weekend. Yes. I see when I read it. When I read something mine and it looks like it was made by another one (and this change is specially Well Represented when I Like, less or more, as this time, what I've written). Not for any kind of wave further than the Energy of Loving You so Much; but for the Qualitative Changing on the State of my mind.
Polarity is the balancing, in the electromagnetic field, beween negative and positive charges (nothing good or wrong, moral or practic terms, just electrons going up and down on delimited places. The same Earth does change its polarity, from time to time (and this brings problems for ecosystems, for many times, for the effects on everything connected in the global system). Our brain does too, for the reason of the electric connections of neurones in sypnatic contacts.
Well, in this case, the change of polarity does mean I've got the relaxation and the Real Rest on time now.
Shared, as personal experience for investigation.
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PostSubject: Re: On the Good times!   Mon Dec 01, 2014 10:22 am

Hello!
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How are things, so Well I guess!
Here I'm starting a very Focused and Hard Tasking Good week!
Yesterday did Watch Paco de Lucía's Docummentary. Tremendous. A Genius. I Was Shocked and Opened ears for All of the time of the Program.
People like us should live totally alone, he said, when talked about his obsessing creativity; more than anything for the better for others coexisting with.
He Lived in my Land too, though He passed away beyond the sea. He died because of an infart, suddenly at 66 years old. Rest in Peace. Thank You.
flower love smiley flower

You see, this Great man said this, and I've been Spied, something so Brutally Awful to me, for years. It's something Truly Mad Exclamation to me. Very Much (You've been Making my Hate for my wall neighbours become such a True thing, because of the Continued Disturbing -just knowing they are there, for the specific making they are there, is actually Enough: INHUMAN subject and persons those who are Involved with it).
From this, I can see, and I've Learnt to be Daring enough to Want to See, how any shadow of caring is just another LIE.
There's not a human interest in me, from anybody who could lend me a hand.
There're just experimental and objective interests -on my making (not thinking about those possibly bad intentioned)- in me.
It's OK. As I said, I've Learnt to Be Brave and Mature Enough to Want to See this Truth I did not always want to see.
I am not changing my Making, anyway. But I Swear this All some day will be Known and Public, for Responsabilities that make correspond, Moral in any case, at the very least.
flower love smiley flower

I'm actually controlling my rage quite Well. The Pressure is not going to break me or to make I get an infart.
Mediocrity is always there, hidden, prepared for hunting and destroy the Excessive and Envied or dangerous Brightness.
That's normal and as long as human history.
It's not going to change my Focusing for Working for Goodness in any case.
This week is time for Wittgenstein (Prepared) and Vienna Cercle (waiting to be Prepared). So many things to say about each one. It's all going to be Good. From this historic work, my personal contribution is going to bet Much Better.
God Bless, Always from and for the Loving.
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PostSubject: Re: On the Good times!   Tue Dec 02, 2014 7:07 pm

Hi!
Smile Razz flower Razz Smile

Good job. There's so Much to Be Done.
Good Motivation. It does Work.
Keep in Work, Meaningful. Goodness is Key!
Energy too. Oh my, the lack of sun rays is really a pain in the ass to me. So True. And till saturday, at the very least, the same. But well, it's just the cycle. We'll Take the Chance as Soon as it comes Visibly UP.
And this is not any irony, the lack of sun rays is really Mad to me. I Remember when younger that I did Listen to Julio Iglesias saying this. And I was a little Question about it (only this). And years passed, and I do Have to Agree. Sun is Key. Taking care, obviously, in summer.
But now is really rare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I did get used to the sun!
Well, just talking about something, and pulling my selfish feelings on a subject that really affects me, the sun rays absence. Literal Truth. Just this.
See later and for All of the Time on the Loving God Bless!
cheers flower cheekey smiley hasi love smiley hasi cheekey smiley flower cheers
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PostSubject: Re: On the Good times!   Thu Dec 04, 2014 8:50 pm

Hi!! ( Suspect Wink Laughing Smile - I'm not saying anyhing Smile )
Smile flower Smile

Curiously feeling a little more distant, more realistic the emotions compared to real life, because of it, but anyway I Do Really Like so Much the Wendy Williams One. Tremendous.
And not talking much more, not being too heavy (what would Kant say about this weight Laughing Smile ).
Spiritual connection, in fact, will Endure the whole Life.
Thank You for Being so Happy and Looking so Great, Beautiful!, I Love You!!
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On the Good times!
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