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 Some poems!!

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david

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PostSubject: Re: Some poems!!   Tue May 05, 2015 11:57 am

Hi,
Razz flower Razz

as long as All involved with it is too much Important, I do have to Share the whole subepigraph dedicated to the question. Please, if possible, translate.
It's just how I'm trying to publish, though, obvioulsy, not the last version yet.
And, also, Dedicated to Habermas:
"4.2.- Comentario crítico a los principios filosóficos fundamentales de la teoría de la acción comunicativa. Una posible desproblematización.
La fundamentación ontoepistémica de toda teoría filosófica es, al fin e inevitablemente, un sentido conceptualizado y, a la vez, psicologizado en la mente. Este sentido es de carácter normativo, pues rige y guía, como he dicho, el resultado cognitivo. La pura objetividad, tal como la podemos entender y exclusivamente referida al sujeto transcendental (limitado, con unas percepciones sensibles determinadas, en el espacio y el tiempo...), sólo se da en la denotación por la indicación física de los objetos. Todo concepto, incluso los referidos a elementos del mundo material (con la diferencia de que aquí siempre nos queda la objetividad física "pura" como referencia permanente), es proveedor de una metafisicidad intrínseca al pensamiento. Metafisicidad en el sentido de constituir una esfera de inaprensibilidad objetivadora, al modo del objeto físico. Esta metafisicidad también queda constituida con el Sentido, como fondo de regulación y guía del conocimiento y del pensamiento.
Nuestro autor de referencia se halla todavía de lleno ubicado en el marco teórico y conceptual dibujado por la razón ilustrada de Descartes y de Kant, al igual que sus contemporáneos (con independencia de que cada autor creara sus propios derroteros intelectuales para la comprensión filosófica). Se requiere de un auténtico salto cognitivo y conceptual de abstracción para comprender, en un modo siempre humilde y parcial, cuál puede ser la auténtica naturaleza de los límites y de las estructuras cognitivas del edificio del conocimiento. Pero aunque Habermas no esté todavía en condiciones de efectuar ese salto, sí expone una serie de argumentos capitales para comprender la realidad y la necesidad del mismo. En primer lugar, siguiendo a sus maestros Adorno y Horkheimer, deconstruye, por medio de argumentos muy cercanos al núcleo del problema, la instrumentralización esencial -inclusive del sujeto humano- que lleva implícita toda objetivación en el sentido racional clásico; en segundo lugar, sobre todo en su época más cercana en el tiempo, y en coherencia esencial con el punto anterior, pone el acento y reivindica justificadamente el carácter normativo implícito no sólo en la epistemotología, sino en todo conocimiento, incluido el saber ético. El medio teórico fundamental que utiliza para desarrollar ambos principios es la inserción plena del conocimiento en el mundo de la vida. No obstante, y pese a la importancia incalculable de estos originales planteamientos, la penetración reflexiva de Habermas en el mundo de la vida no es todavía lo bastante profunda para llegar a captar toda la complejidad y dimensión de lo que hay en juego, ontológica y epistemológicamente.
Habermas critica los resultados de la razón del sujeto transcendental kantiano que, básicamente, pueden resumirse en: la autocosificación de la razón instrumental objetivante de todo. Pero, pese a ello, siguiendo los trazos culturales de su propia tradición filosófica, se olvida de la metafísica; y se centra exclusivamente en eliminar todo elemento de la objetivación cognitiva, por la reducción permanente del proceso de conocimiento racional a la primera persona -siempre ínsita en el plexo de acción y lenguaje, que es la base del mundo de la vida-, identificando el objeto con el sujeto: no hay un mundo de objetos al que se proyecta la razón para la filosofía habermasiana de la justificación del Sentido sobre la comprensión de la razón, sino un mundo de normas, de reglas y valores sobre el "saber que" en el mundo de la vida.
Pero el problema es que esto no tiene sentido, precisamente porque esa identificación se halla, apriorísticamente, imbuida del carácter metafísico innato a todo pensamiento (conceptual y simbólico en sí), aun concebido éste en una perspectiva pragmatizada, normativizada y formal, según el modelo del genial autor (estos dos últimos caracteres tienen mucho que ver en realidad –en la base de la justificación ontoepistémica-, y constituyen un elemento diferenciador fundamental, que se observa ya del todo integrado racionalmente, con toda su rotundidad expresiva, en el Habermas de Verdad y justificación, donde el inicial formalismo pragmatista y parcialmente concebido bajo condiciones ideales se convierte en una auténtica teoría de la verdad como núcleo –en sentido fuerte- de normatividad y valor epistémicos).
La identificación entre el sujeto y el objeto que trata de refundar teóricamente Habermas, más allá de todo hegelianismo, no es posible, como señala K.O. Apel. Las reglas y valores son ya siempre interpretados y puestos en su ejercicio práctico por los sujetos individuales, más o menos mancomunadamente (es obvio que esto no es importante en el sentido cualitativo de la argumentación traída en este párrafo, pues de un modo u otro, al final siempre está el sujeto individual que decide y hace); los cuales no pueden salirse de su transcendentalidad propia, al menos en una concepción de la razón en sentido clásico. La crítica de Apel es inapelable, valga la expresión (en algún punto de su crítica, Apel afirma, como comentario exegético tras citar un texto de Habermas, que incluso éste mismo, de un modo u otro en su teoría, reconoce el carácter implícitamente estratégico a toda comunicación); y, en buena parte, por esta razón de fondo trato de elaborar mi propia teoría filosófica, por la que busco explicar cómo este freno transcendental pro-objetivador e inamovible no representa un problema para las esperanzas de la razón comunicativa, si se reconoce y reconstituye a la razón en toda su complejidad. No es suficiente la reconstrucción pragmatizada de la acción inscrita en el mundo de la vida siempre lingüistizado, porque toda acción, en mayor o menor medida de abstracción, siempre supone una transcendentalización previa, simultánea y posterior al acto comunicacional en sí.
Habermas también señala que no hay continuidad entre el conocimiento relativo al quehacer cognitivo intramundano respecto del "yo" empírico y el relativo a la autorreflexividad extramundana del sujeto transcendental. Es decir, no hay forma de pensarse a uno mismo, y a los demás, si no es cayendo en la objetivización instrumentalizadora (que tuvo los efectos bien conocidos por todos, desde las bases provistas por la dialéctica de la Ilustración). Sin embargo, creo que de seguro que sí hay continuidad, precisamente, en la autorreflexión fenoménica del Sentido ontoepistémico y existencial, de base metafísica. Como explica Damasio, la conciencia no puede decir objetivamente qué es la conciencia (esto es una contradicción ontológica y epistémica), porque no puede situarse afuera de sí misma; pero sí puede estudiarse fenoménicamente, por prospección abductiva de la creatividad que discurre libre y sin barreras intelectuales de ningún tipo (estoy seguro de que mi escasa formación académica previa en filosofía me ayudó en gran medida para avanzar en mis teorías) hacia un horizonte de Significado y de Sentido, en sede de la introspección mental fenoménica. Quiero decir, no podemos estudiar objetivamente la consciencia, pero sí comprender los límites y las potencialidades primarias y constitutivas de nuestra mente, en la integración de las perspectivas inmaterial (metafísica y simbólica), lógica y psiconeurológica.
Habermas, de alguna forma, hipostatiza una objetividad funcional, al identificar sujeto transcendental y objeto de la cognición, que, una vez vaciada de todo abalorio pragmatista, no puede sino considerarse una especie de nuevo idealismo sui generis del Ser constitutivo de toda la realidad. Pero esta plenitud reclamada sólo es realizable metafísicamente en el plano abstractivo-simbólico, funcional y transcendente del horizonte del Sentido; y la detranscendentalización teórica y en sede comunicativa que procura llevar a cabo Habermas ya lleva consigo -y de forma explícita- el germen del simbolismo conceptual – per se metafísico y transcendente-; pues la lingüistización –o la posibilidad de traducir todo en lenguaje justificacional, normativizado y veraz- de que parte presupone necesariamente el aspecto simbólico (el cual es incluso reclamado como fuente de justificación teórica por el autor, pero no en la forma debida, esto es, necesariamente más allá de las tesis objetivistas del interaccionismo simbólico de G.H. Mead).
Para comprender suficientemente la naturaleza de lo que presento aquí es preciso continuar la lectura del presente trabajo, pues sólo una vez finalizada ésta será posible la aprehensión de las múltiples dimensiones ontoepistémicas implicadas en la cuestión. Entre otras cosas, confío en poder demostrar que el origen de la autocosificación que denuncia Habermas como resultado del modelo impuesto por la razón ilustrada no se halla en aquél, sino en la propia naturaleza de nuestro sistema cognitivo, de nuestra razón evolutiva supervivencial. Mas, no obstante, esta afirmación en ningún caso tiene por qué devolvernos al pesimismo irremediable de la Escuela de Frankfurt, puesto que es la más propia comprensión del problema y de su origen la que nos ha de permitir concebir la naturaleza y forma de su correspondiente “solución”, en el sentido humanista de recuperación ética y moral de la sociedad, cuyas claves de Sentido filosófico trata de refundar Habermas por todos los medios posibles. A estas alturas del presente trabajo, y bastante antes de haber puesto a disposición del lector todos los resortes de la reflexión necesarios, quizá la explicación hiperconceptualizada que presento a continuación pueda resultar útil. Cuando menos, si no para la comprensión completa del caso, sí para seguir introduciéndonos –espero-, de modo progresivo y en conexión narrativa con el conjunto del texto, en la complejidad del mismo.
El horizonte metafísico, que es base neurofuncional de todo pensamiento (éste, como creación de la mente) y, a su vez, objeto posible de la reflexión consciente; en el ámbito de la subjetividad personal es correspondencia ontológica con la espiritualidad de lo per se inmaterial y naturalmente prendido a toda vida humana. Sólo es posible la intelección del carácter de fundamentación del Sentido ontoepistémico que esta idea lleva en su seno por los cauces de una nueva razón, plena; teoréticamente reconstruida como mereología introspectiva sobre la vitalidad cognitiva, fenoménica y simbólica; y como holismo estructural –esto es, metatranscendental- de la realidad humana.
La inmaterialidad creo que es definible como la esencialidad de la consciencia -al menos, sin entrar en otras cuestiones de naturaleza religiosa-, de forma irrefutable; y puede caracterizarse en sentido negativo por su oposición semántica frente a lo material, tal como es definido hoy esto por el lenguaje científico general, de base exclusivamente objetivista y materialista. A un tiempo, la inmaterialidad también puede definirse en sentido positivo, como resultado semántico evidente de la corriente de reflexión histórica y antropológica general; esto es, como la espiritualidad, o el espíritu. Ambos son fundamentales, pero por razones de coherencia expositiva (el primer aspecto será estudiado más adelante) nos centraremos en el ámbito positivo de la definición. Toda teorización sobre la espiritualidad tiene su origen previo en la transcendencia cognitiva natural y funcional de la mente ante sí o ante su entorno que, al hacerse autoconsciente, reclama también de forma natural (recordemos el ya citado problema, al que le dedicaré más tiempo, de la inconmensurabilidad material y objetivada de la consciencia) una instancia “límite” transcendente, llámese ésta Dios, Buda, Espíritu, lo Absoluto, Demiurgo o Motor Inmóvil –o fe en el avance firme y cierto de la ciencia histórica.
El “desamparo” humano de partida frente al mundo, desde su limitación no sólo transcendental –en su sede epistemológica tradicional- sino también práctica (a éste último aspecto se refiere Habermas en un modo fundamental, pero sólo como instancia social; aquí me refiero también a los problemas derivados de la confrontación material con el entorno, casi en el sentido propio del materialismo marxista) es un lugar común de la experiencia vital humana. La necesidad antropológica de autoridad, de fundamento autorizado y externo de legitimación y custodia de lo valioso (inclusive de la comunidad, de la propia vida y de los seres queridos, sobre todo), por encima de sí, es una constante de la vida psicológica que se repite en la historia de la humanidad. En el ámbito teórico esto se concretiza de forma paradigmática en el problema de la petición de principio o recoil argument; y en el ámbito práctico, en la necesidad de instancias simbólicas legitimadoras del conocimiento (recordemos el papel esencial de los chamanes en las tribus primitivas) y el poder institucionalizados, como instancias de confianza y protección legítimas (el aspecto valorativo es esencial) del conocimiento y la existencialidad física y suprafísica (reivindico así también, por tanto, el papel espiritual de los chamanes en las sociedades prehistóricas, y el de los sacerdotes en las incipientes sociedades ciudadanas, como formas históricas previas al nacimiento de las religiones actuales). Como muy bien señala Habermas, ambos elementos, la tutela y el ejercicio del conocimiento y de la existencialidad, no son en ningún momento separables en el mundo de la vida (como tampoco es separable la experiencia valorativa –del “deber ser”- respecto del conocimiento como experiencia individual y como origen subjetivo de sus diversas formas objetivadas, más o menos científicas -más adelante analizaré los problemas metafísicos de esta objetivación con pretensiones de totalidad, recurriendo, entre otros, al teorema de la incompletitud de Godel). No tiene sentido, por tanto, el recurrir a instancias supracognitivas para vencer el problema transcendental, como hacen Schopenhauer o Heidegger. Recordando a Aristóteles: el hombre, aislado de toda instancia social –fuente de integración y cobijo existencial-, pierde su naturaleza más íntima; lo cual va ineluctablemente unido a la provisión de un sistema global de creencias (científicas y no científicas) sobre el mundo objetivo y sobre la vida (concepto este último inclusivo de la espiritualidad).
En el ámbito propio de la filosofía, lo metafísico es límite y posibilidad del conocer, del pensar, en tanto que lo consciente es el resultado, no materializable en términos de objetivación denotadora indicacional (en el sentido ya indicado al principio de esta pequeña crítica), de la abstracción simbólica-transcendental; necesariamente, además, transcendente respecto no sólo de lo físico, en cuanto a esencia cognitiva no material, sino también respecto del conocimiento previo. Es en este último punto donde se aparece la auténtica funcionalidad y naturaleza del pensamiento humano. Sin un horizonte que bien podemos llamar de metafisicidad (de acuerdo con el significado otorgado antes, como lo inaprensible objetualmente) plena y permanente, el propio pensar y el conocer no serían posibles, pues la capacidad conceptual abstracta no puede autolimitarse en un ámbito unidimensional del conocimiento, esto es, no abstractivo, como sucede en el caso de los animales o de los ordenadores, donde su lógica se halla a años luz –como producción- del pensamiento humano creativo transcendente.
La naturaleza del horizonte citado sólo puede comprenderse por la vía de una nueva razón, plena e integral, no confinada en un plano cognitivo herméticamente unidimensional (caso del lenguaje informático de los ordenadores, o del lenguaje puramente lógico-formal), sino “sólo” fundamentada de conformidad con los principios metafísicos y funcionales descritos -aún a título inicial-; pues, de lo contrario, sólo queda abierta la metodología lógica-materialista que opera totalmente al margen de la bases inmateriales substanciales del Sentido y de la existencia (Sentido cognitivo y existencial; que también se da, en realidad, en la propia ciencia –en sus bases sistémicas). El reconocimiento, la explicación y la comprensión de esta base metafísica de partida es un Sentido que otorga amparo y protección existencial-espiritual y, no con menor importancia, un Sentido último de la fundamentación ontoepistémica; imprescindible para toda filosofía y para todo sistema de pensamiento (incluido el científico), desde la transcendentalidad kantiana y, como renovación de la anterior, la delimitación damasiana de la mente ante el mundo y ante sí.
Por último, decir que estoy firmemente convencido de que Habermas, en sus justificados prejuicios contra la razón instrumental, no tenía sólo una pretensión puramente epistemológica y explicativa; sino, en realidad, una pretensión de salvación moral y de salvación de la dimensión humanista del saber y el hacer humanos. Por esto realiza su colosal trabajo centrándose en la dimensión comunicativa, al objeto de descosificar los resultados conceptuales y prácticos de la razón instrumental; por medio de la idea original del pensar pragmatizado indefectiblemente unido a un hacer epistémica y éticamente normativo-valorativos en el mundo de la vida; hasta el punto axiomático de la identificación pragmatizada de los planos del yo subjetivo y de su envolvencia universalizada –así tradicionalmente considerada, como objeto cognitivo-, esto último es: del conocimiento y de las normas, usos y valores socialmente aceptados como legítimos sobre la acción humana –y lingüistizada- válida y/o validable. Habermas es un gran hacedor del Sentido. Y la relevancia de la dimensión politicosocial de su teoría de la acción comunicativa no tiene parangón en la filosofía política moderna. Por tal magna razón, creo que es imprescindible para mi quehacer crítico, en humilde correspondencia con mi obligación como pensador, plantear siquiera cómo puede ser posible la desproblematización teorética-práctica de la teoría de la acción comunicativa; y ello, incluso, pese a la crítica de índole transcendente y metafísica expuesta en el presente epígrafe.
El símbolo transcendente que en la subjetividad es conceptualizado como abstracción metafísica, en la comunicación y por necesidad obvia, se inserta en contextos prácticos de la vida social. Esto supone que su adecuación a los mecanismos lingüísticos admirablemente bien sintetizados y estructurados por Searle y Habermas (en un sentido lingüístico pragmático por el primero, y en un sentido normativo pragmático por el segundo) no puede constituir en sí un problema teórico o práctico. La objetivación del símbolo por medio de los signos lingüísticos y de la inserción de éstos en plexos complejos y múltiples del mundo de la vida no puede ser analizada -en este contexto, quiero decir- como símbolo de la subjetividad consciente (o inconsciente), sino como su realización pragmatizada y concreta para la comunicación, tal como señalan los autores citados (o el propio G.H. Mead).
El símbolo se halla abierto en la metafisicidad de la mente durante el proceso mental activo de la pre-codificación lingüística, pero una vez codificado y objetivado en el mundo, y hasta su post-codificación subjetiva "ad intra" la simbolicidad del sujeto receptor; adquiere una naturaleza distinta, implícita. Esta naturaleza, en su explicitación simbólica individual, también dependerá de factores del mundo de la vida, obviamente, tanto para el emisor en su pre-codificación (así como en su codificación, claro) cuanto para el receptor en su post-codificación (así como en su recepción perceptiva primaria de lo codificado -no hay, como dije, saltos en lo racional, todo se halla integrado en los sistemas neurológicos, como proceso de conexión múltiple) de la comunicación; pero siempre adquirirá una nueva y plena dimensión subjetiva individual, causa necesaria y suficiente del ejercicio de la razón real de la razón humana, integrada y compleja como suceso mental e inmaterial específico y único de la naturaleza.
Todas las prescripciones habermasianas sobre la comunicación ideal son perfectamente válidas y aplicables para mi concepción de la razón subjetiva, en el plano descrito de su objetivación sígnica. Una vez se ha entendido que los auténticos resortes para el progreso social y moral (que tanto preocupan a Habermas, situándole, por ejemplo, al margen de todo posible entendimiento global con la hermenéutica “conservadora” de Gadamer) deben tener un carácter transcendente no sólo en un sentido de progreso cultural respecto de los anteriores, sino también en el sentido funcional de la operatividad mental de los sujetos comunicativos (situados en el plano formal de la teoría de acción comunicativa) y en el sentido metafísico del Sentido ontoepistémico fundacional. La virtualidad práctica de las formulaciones teóricas de Habermas, gracias a su vastedad y rigor comprensivos, es simplemente proverbial para un futuro que aparece –ya es presente- muy complejo y problemático para la convivencia local y global –“glocal”- pacífica, legítima y democrática; más allá de todo recurso -más o menos automatizado y ajurídico- a la vía de hecho. Por eso no pueden sino elevarse como pieza esencial entre las estrategias -ejercidas siempre desde una razón ya plena e integral- de la constructividad filosófica, social y política. Subsumido y solventado el problema transcendental del sujeto en virtud de los planteamientos de transcendencia metafísica, que aquí presento con el fin de recomponer una nueva razón no cercenada en pos de la buena aplicabilidad de metodologías cognitivas de carácter racional-instrumental (con aptitud general para ser perfectamente válidas, pero sólo como engendradoras de un saber parcial), la teoría de la acción comunicativa puede resituarse en su ámbito más propio, cual es el del acuerdo social y político general. Quiero resaltar que adopto un significado habermasiano para lo social, esto es, amplio y en tanto que lugar global de la aparición objetivizada de todos los procesos creativos mentales -por medio de la acción comunicativa-, y, obviamente, también, en tanto que lugar propio –como “mundo de la vida”- para su discusión justificativa. He aquí un principio firme para la plena integración de lo subjetivo, lo colectivo y lo “objetivizado”, en situación permanente de interacción y repercusión mutuas".
flower love smiley flower

ps: I do think I did just make a true brutality!!
party smiley hasi party smiley
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david

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PostSubject: Re: Some poems!!   Wed May 06, 2015 2:31 pm

Hi!
Smile Razz flower Razz Smile

The third point of the essay is going to be on deep phenomenic critic on cartesian reason. I've got so many documents and texts that I've written that only thinking about this is getting me tired Laughing Smile But I'll bring some systematic order and I'll get through it. I guess it is going to be good. I'm sure about it. It's Helping subject I know.
Those Good Songs!
You Always Inspired me even More; and You Still Do!! action smiley
Today I'll be coming later for a little easy nice while, on the Loving.
Human. Life. Precious.
It's like a "hammerbeating" in my heart.
And this I just Want to Share, for Peacefully the Better.
We will Grow Up.
As Buda said, don't ask me for the origen of the Universe, talk to me about this Living and this other One and that and...
flower love smiley flower

Not necessarily doing for all chapters of the task I'm making, p.e., about Descartes I've already said all before, now it's just about making systemic Sense. But about Habermas wanted to finish the posting by this, as introducing of his specific point,
4.- Un contexto alternativo: afuera de la consciencia del sujeto.
Debo decir que en el apartado anterior, pese a haberme servido de las brillantes aportaciones del interaccionismo simbólico para tratar de expresar la dimensión supralingüística esencial de la mente, en su configuración simbólica abstracta y metafísica (presente en aspectos bien conocidos del lenguaje, como la metáfora); en realidad, la referida corriente de pensamiento constituye mayormente un estudio de objetivación de la realidad social que conforma la dimensión común del símbolo. Quiero decir, el aspecto transcendente que he presentado en los epígrafes anteriores no es un rasgo ni mucho menos definitorio de las tesis principales del fundador del interaccionismo, G.H. Mead, ni de sus mayores defensores; antes al contrario, esta teoría sociológica se sitúa plenamente dentro de la corriente imperante de la modernidad de la filosofía, cuyo rasgo más característico -desde mi punto de vista- es la antimetafisicidad (por influencias múltiples y heterogéneas) y la objetivización de la realidad, tendencialmente en el modo más parecido al modelo impuesto por las ciencias naturales y matemáticas.
No obstante, es en el ámbito más abstracto y conceptual del símbolo donde se pueden hallar las mejores fuentes de inspiración filosófica para el desarrollo de las tesis que presento en este trabajo; puesto que el símbolo normalmente es entendido ya de antemano como una realidad en sí que transciende, como significación plena, los márgenes delimitados por cualquier otro medio comunicativo más o menos formalizado (obviamente, el rigor formal es mucho menor en el lenguaje natural que en el lenguaje científico, y en éste también menor que en el lenguaje lógico-matemático). Creo que ésta es su significación generalmente extendida y compartida; y por los referidos caracteres de abstracción conceptual superior que percibo en el tratamiento del símbolo, se abre de forma casi intuitiva la vía de la subjetividad transcendente, como instancia legítima del pensamiento y de la acción racionales. Dado que el símbolo lleva siempre implícito un aspecto no sólo sociológico sino también psicológico general, la posibilidad de explicar los principios fundamentales de la nueva razón integral y plena que trato de refundar aquí halla un espacio de verdadera libertad y compatibilidad intelectuales, sobre las bases y principios previamente asentados por parte del interaccionismo simbólico. Lo cual me resulta de una ayuda inapreciable en la tarea, adicional, de presentar mi trabajo no como un valor intelectual inconmensurable con todo paradigma anterior, sino como un resultado positivo del estudio y la crítica de las corrientes filosóficas previas que considero más relevantes.
Por otra parte, y sin olvidar nada de lo anterior, resulta apropiado recordar que el carácter siempre complejo de lo subjetivo supone la dificultad mayor para la consecución de resultados asumibles derivados de los estudios cuantitativos de naturaleza pro-científica o cientificista -en el estudio del individuo y sus manifestaciones vitales- convirtiéndolos en un ámbito demasiado “falible” para la “ideología de la objetividad”. En el mismo sentido, la filosofía moderna, ya conocedora de los problemas transcendentales y de los denunciados por la “sospecha” de los pensadores Nietzsche, Marx y Freud, sobre todo; ha tratado por todos los medios de hallar lugares comunes y objetivos en que lograr un sentido filosófico de comprensión del mundo y de lo humano, con resultado diverso, como he tratado de mostrar en la primera parte de este trabajo y también a lo largo de los epígrafes anteriores. La Escuela de Frankfurt, nacida bajo los auspicios intelectuales de Adorno y Horkheimer, hace denuncia -ya cercana a lo posmoderno- de este ulterior intento “objetivador” por la comprensión filosófica de la Modernidad (hablamos de la filosofía analítica y del pragmatismo, principalmente, pero también del estructuralismo o la hermenéutica); así como, a su vez, abstracción de ambas posiciones –la cientificista y la filosófica objetivista, podríamos decir- y, como resultado de su investigación, encuentra un nexo común que entiende se remonta a la razón ilustrada del XVIII: la razón instrumental. Los resultados de su crítica son tan devastadores que acaban en la propia anulación filosófica o, a lo sumo, en una huida a otras fuentes de la creatividad humana, como el arte.
Jurgen Habermas, discípulo de los dos anteriores y miembro de la llamada segunda generación de su Escuela, es el paradigma del filósofo que no se conforma, que siempre busca ir más allá para encontrar una solución realista pero real a los problemas públicamente avisados por sus predecesores históricos. Habermas comparte totalmente con sus maestros la demoledora crítica de la razón moderna, en tanto que vía directa de la instrumentalización y de la autocosificación de lo humano, para todas las esferas de la vida. Y en su intento por superar la brutal deconstrucción filosófica de que es testigo histórico y alumno aventajado, será capaz de elaborar una teoría filosófica totalmente nueva y personal, donde el eje axial quedará constituido sobre la base de la abstracción, vital, comunitaria y comunicativa, del carácter transcendental del conocimiento. Para ello, no sólo articulará su propia crítica del conocimiento, en su primera obra capital, Conocimiento e interés; sino que irá mucho más allá, hasta reconstruir un modelo de pensamiento y de acción que, pese a substraerse a la pura individualidad sometida al sesgo transcendental, se halla bien integrada y de lleno inmersa en procesos normativos propios de la razón epistemológica y ética.
Se trata de uno de los autores filosóficos más importantes del s. XX, si no el que más, y por este mismo motivo ha enfrentado y discutido sus posiciones con prácticamente todos los demás filósofos relevantes de su tiempo. El motivo principal que casi siempre ha sustentado las críticas lanzadas contra él ha sido su personal y exclusiva fundamentación teórica-práctica de la “desobjetivización racional”, por medio de la identificación del sujeto -en la dimensión práctica, comunicativa, valorativa y sociocultural- con su resultado racional pragmatizado, sin barreras de mediación instrumental, precisamente con la intención filosófica de superar el problema transcendental, de sí portador –de acuerdo con la Teoría Crítica- del germen “patógeno” de la instrumentalización y cosificación de la vida humana. Su intento es el más importante del pasado siglo, y también del presente; y es por ello que le dedico la totalidad del presente epígrafe. A tal fin, en primer lugar trataré de resumir brevemente los caracteres definitorios principales de su teoría de la acción comunicativa, para luego proceder a un intento de crítica justificativa de carácter positivo y fundacional, consistente con mi propia línea filosófica.
flower love smiley flower

ps: Brooke I Love You so, You Face of an Angel and Body of a Goddess!!
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david

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PostSubject: Re: Some poems!!   Thu May 07, 2015 5:18 pm

Hi!!
Smile cheers flower cheers Smile

Sorry me but no many things else to say today, because the Poem it's You action smiley
Adored Beautiful Heaven Angel Love Heart Bright.
I Love You more than my mind can say, my Heart's taking the chairman seat.
Dreaming of You and Your lips and your Eyes and... for All of the Time Forever!!
flower cheers love smiley cheers flower
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PostSubject: Re: Some poems!!   Fri May 08, 2015 3:39 pm

Hi,

on a hurry for dinner for going for eat and more.
Seeing later, Loving Fine Easy!!
flower cheers love smiley cheers flower
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PostSubject: Re: Some poems!!   Mon May 11, 2015 12:13 pm

Hi,
Smile flower Smile

today I've just had some not the best news from the bank. Obviously, to help the people for helping themselves is still something they don't understand at all. They're so blind for their interests that they don't even see the objective reality, or just don't want to see it for the fear (Scrooges). I'm not saying all the people working there is the same, but this is the mainstream.
This is the mainstream of the world, better said.
This is a subject really disturbing for itself to me. For their historic and permanent behaviour and for my personal experiences for life. It's one of my very weak points to my good and most optimized developing.
I'll not be able to be very Smile today. Frustration is too much intense, for the long time endured on it.
Anyway, I'll try to share something in the end of the morning.
With all these Powerful People Involved and taking Profit from my Sharing, there would not be a Honest Way to Help me to Stop my Family People Suffering for the money? Just a little hand for starting over, instead of stalking me for 24 hs a day by neighbours, banks and any other thing possible.
I don't care about the f... using of an old car -I'm using the same till the wheels and the motor fall down to the land by themselves- it's just that I'm Exhausted for Seeing the Same for Life.
The other day, in an Orson Wells Great TV Docummentary I could know somebody who was in the possibility of Helping the Genius for Making a New Film did not help, but instead of it did buy, when he died, some collection piece from some of his Movie.
I don't have kids in hunger like in that Movie cinderellistic, but if I could Find some Way for Proving I'd not touch a simple piece of the money for my own profit, if I could Demonstrate it, I would ask for this Help on my knees.
But, as long as I can not prove it, just by the starting from the nature of everybody involved I can't -suspicious on me, suspicious on all-; I don't think the humiliation (well, more of it) is worth facing.
Well, I just did share some Subjective and Vital Frustrations.
God Bless.
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PostSubject: Re: Some poems!!   Wed May 13, 2015 8:50 am

Hello good morning,

today no much time for sharing. I do have to go to the bank and I do have to make useful time of each second of the day.
Focused. Directed.
Yesterday repaired so Well a cradle ( scratch it sounds much Beautiful "Bed for Babies"). Even "technic" tasks on hands I'm improving.
Waiting for these days coming.
About other things, I know there will be many ones missunderstanding what I'm writing, confusing "2+2" with the Sense, Fundamental for Everything, including the social and psycologic health, the morals, the same thinking.
But well, this will need some times. Prejudices for Ignorance and for Fear (the own previous Sense protected by a wall of fear; and it doesn't matter the argument and the Reason Brought out by anybody; the TCA is not so easy to be applied everywhere and for everybody, we All Know; even the same Admired Author) are as old as human, and these times, and also in Occident (oh yes, of course -has anybody looked at the way things have been going around me for last years; and are still going -like human as laboratory animals!), yes, are not an exception.
I Just Can Be Focused for what I Know is Good and is Worth Working and Living for, Always under the "Rigid" (good literary figure) direction of the Tolerance.
God Bless.
On the Loving so True as Only One Way and Solution!!
flower cheers sunny Idea love smiley Idea sunny cheers flower
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PostSubject: Re: Some poems!!   Fri May 15, 2015 10:41 am

Hi!!
Smile cheers flower cheers Smile

I do have to say that this is not my best mind time for Thinking. It's a matter of weather, springtime and hot, and of hormones for the season. So True.
(I think this has been obvious for last weeks Laughing lol! Embarassed party smiley action smiley )
But, anyway, quite Focused, non stop. The other day my Good friend Pep, before some other workmates, one a Lady, was talking about me as something as a tractor, like I, my organic biology, was made for working the soil by dragging heavy plows. It was for some Laughing Smile but also some metaphoric and sincere thinking from him (he has seen me working, quite bad technique for agricultural or forest works, but quite sunny energy and party smiley cheers wave enjoying thing to me too).
This I'm metaphorically doing for the hard tasking, and it's Working.
Your Inspiration... cheekey smiley Razz (this last emoticon with childish "babitas" geek Laughing )
so True!! action smiley
Like No Efforts, Enjoying it, though a little not totally natural for this time of the year and to my state of hormones for this time of the year wave Smile
On the Loving!!
flower cheers sunny Idea love smiley Idea sunny cheers flower
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PostSubject: Re: Some poems!!   Mon May 18, 2015 2:38 pm

Hi!!
Smile Razz flower Razz Smile

At this level of thinking, quite Honestly have to say it's Brutally Difficult to say all up by words in a way that may result coherent and explanatory.
But I'm after it like a "pit-bull" ( Razz Real Life!), and I'm Catching it for sure on these upcoming days.
And as feeling quite well my whole biologic and transcendent System, have to say yesterday I did Watch Again "Footlose", and it's SO TREMENDOUSLY GOOD. I think I had only seen once in my life, I don't know why. But have to say today that though it's a Movie Respecting almost all commercial paradigmes from its own time, it's So Greatly Made and So Original and, in the middle of all, so Personal I think. And quite Philosophic, after all too.
Well, as I was saying, for Expressing the Good Feelings in me and the Ones I'm Perceiving from Around (not absolutely for flattering, too much childish, actually to me, it's so True).
https://www.youtube.com/watch?v=o0uiogxNnQc
What about a Dance!!
I Remember when Bonnie Tyler, TREMENDOUS, Sang it at a Celebration Cerimony in Hollywood -confess no sure about which one-, if I Remember Well. In the End, there was a catwalk with Beautiful Ladies and Dresses. You Were in the center, with the Bride One.
The Song, "Up Where the Mountains Meet the Heavens Above", Transcending quite Well!!
party smiley love smiley flower love smiley party smiley

ps: coming later Easy and Well for a little while. Now Working Very Much. And Thinking quite deep into the problems, and I guess I'm solving it. It's personal satisfaction, but more as Gift to my Global Community of Earth, so True. Results are Coming tongue smiley
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PostSubject: Re: Some poems!!   Tue May 19, 2015 10:15 am

Hi,

this Version is Collosal for Relaxation
https://www.youtube.com/watch?v=mHYbdfWEIiA

I do have to Admit that my actual excitacion, that I think I'm driving quite well, after all; does not only come from the spring time or Good Emotions from the Living -though this is True-, but also from the systematic task of my creative philosophic reason for finding out "The Sense".
It's the pressure from the creation, when you're directly facing it without any kind of veils of distraction or lapsus mentis -because there're no excuses for not keep going straight up-, almost as a mission and a duty -for any possible reason.
So, this is. Dealing Well with the Excitation, Unavoidable and, also, quite Good.
I think I've got in mind till almost the last point of the structural sense on the Descartes constructive critic. Happy. And when I've finished my first last version on the paper I'll be much more. But not for too long time, because all of the other points are Tremendous, and I do only got 4 from 10 by now...
affraid wave geek lol! Razz

After "finishing" this one I'm commenting, I'll take a good couple of days for active resting (reading, thinking calm out of the creative pressure, etc.). Necessary and Good for the Process.
We Keep Going.
Those Pictures Were Very Blessing to Inspirational Streams.
flower love smiley sunny love smiley flower = love smiley Exclamation
Smile action smiley
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PostSubject: Re: Some poems!!   Wed May 20, 2015 5:49 pm

Hello!!
Smile Razz cheers flower cheers Razz Smile

Good Sense of Freedom, I've Got. This is being Fundamental to the Development of my Thinking. And the results are going to be Shocked to me myself cheers party smiley I'm Catching the Deepest into the Wide of the Structures of Sense, yes. Keys, I've Found.
And, Fortunetely, All before me (the different ones considered Good as Inspirational or Master Ones by one or another important stream of thinking/feeling), were in the middle. Nobody did have the complete Reason, all on a part of wrong and a part of right. I'll be proving. On it.
Feeling my mind "ovni" Moving Up mode, Actually.
It's not wave for the egotism, but some geek truth on the criticism on my own results compared to the problems I'm solving and the way I'm solving them.
It's almost too much to my silent ( Laughing wave Laughing Razz )
Going Good, Motivation is in Good.
Really Good Day. Working more in this evening and a little at night. I've started again to read Philosophy from Other Ones, Kierkegaard. One of my forgotten ones that I'm Recovering as a Chance now. I had Read on him before, but now on a more close view. A True and Real Pesonality.
All these Geniuses... They all have something in common, his Sense of Freedom, the Desperate Need for it and, at once, Their Tremendous Empathy for Inspiring their Interest for Making Useful to Society their Investigations, quite further than their material or egotish interests. So True.
Someway, with these People, though Intellectual Differences are impossible to evitate (Remembering Fichte and what he says about the Philosophic Explanation as a Choice now; though I have to said I've Found Some Common Foundation, Universal to Human Nature -well, as they all had thought at their own time Laughing party smiley Smile ); I Do Feel like a FRIENDSHIP CONNECTION, something difficult to explain, like -unmodestly- Equals Sharing (though I think I'm much better and with much larger Reason than them, Obviously Wink Laughing ). It's an Experience I can not Rennounce to.
And, beside this Joy, I Just Want to Help!
flower love smiley flower

The Music I'm Listening is just for Recovering my Sense as the Free, and Brilliantly Transcendent Individual I am. Making Sense, after the tour de force Enduring for years, as a Coming Back to the Origens, So Peacefully and Proud.
From this Place, Truly Loving Forever!! action smiley tongue smiley cheekey smiley Exclamation Razz
Big Tremendous Hug, Soul's One!! See tomorrow Fine (Wish me Inspiration for the Task!) and for All of the Time. Beautiful!! flower cheers sunny hasi party smiley love smiley party smiley hasi sunny cheers flower
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PostSubject: Re: Some poems!!   Wed May 27, 2015 5:31 pm

Hi!!
Smile Razz cheers flower cheers Razz Smile

How are things.
I've been, one after another one, doing the doctor role with two workmates, for different real subjects (smoking and bitting of some little animals, True).
I'm speechless What a Face , but for reasons different to the usual ones Laughing geek Smile
I've also seen a private message in my work mail (olivio brito 52 scratch Question scratch - book pages, less or more, of the last chapter), and I could not watch images because the security system did erase them.
Quite very much so happy for the going of the Duty Task. I do use to finish each chapter almost exhausted, quite True. But it Feels so Good, the Good Job Done, and the Knowing of it cheers Smile
Big Hug on the Loving Fine True!!
flower cheers sunny Idea cheekey smiley hasi love smiley hasi cheekey smiley Idea sunny cheers flower
action smiley tongue smiley
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PostSubject: Re: Some poems!!   Mon Jun 01, 2015 2:17 pm

Going on quite well, bright energy in the side, far from exhausted.
I have also been thinking a little more, in the middle of the active rest (this is a relative concept, subjective as all are in fact, less or more everybody thinks by his/her brain -well, this is the theory about this Laughing Smile Razz , just some geek ).
The other day, somewhere I don't remember, quite true, somebody remember how some scotish person said that his/their whisky was our sun. Compensation.
Well, I think it's quite reasonable, because my better state of body, mind and heart is on sunny seasons. Till the point the enough quality and quantity of sun does keep me safe from eating too much, and for this, for the erasing of anxiety for food the sun does bring to me, I get thinner (more for health but also for looking OK, why not!, if it's beyond obsession). There must be something.
I'd go further than this, and I'd connected all to what I said the other day about the natural periods of working in our genetic biorhythms.
As long as the work is for many people a sort of adiction, I do think the compensative mechanisms I talked about before -sun vs whisky- are also operating in anglosaxon and nordic cultures, compared to southern ones.
Though, the overconsequences for this last extrainterested focusing in activities are much better than too much whisky. And, now, I have to say this is not the only reason.
I'd add: the classic argument from Weber, about the protestantism vs catholicism different treatment for the work and economy; and, also, some genetic differences among cultures north/south for the fact of have been in more difficult and tougher ecosystems which made people, our ancestors, be tougher too and more ready, innate terms, for the hard tasking, for their survival. As long as their cousins from the south, supposedly, less or more (I'm talking about "el gran fértil" and mediterranean cultures; obviosly those cultures made and born in desertic places had other reasons for being "lazier": too much hot for anybody!), had more choices and chances for an "easier" living.
flower love smiley flower

Good going of the brain, totaly recovered and, in the process after the intense efforts and by both things, improved.
And Good Loving too!!
cheers cheekey smiley hasi cheekey smiley cheers
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PostSubject: Re: Some poems!!   Tue Jun 16, 2015 5:21 pm

Hi!
Smile Razz cheers flower cheers Razz Smile

Came for easy while, on the going.
I've got in head the whole structure for the first point of the 5th chapter. Making easy, using previous texts and new ideas; probably finishing it tomorrow.
Inspirational Doing is Always so Welcome! action smiley
Wishing the Very Best, God Bless and a Hug.
Brooke Loving is the Opened Horizon of the chance for the Feeling of True and Natural Transcending, it's Always There.
flower cheers love smiley cheers flower
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PostSubject: Re: Some poems!!   Mon Jun 29, 2015 2:51 pm

Hi!!
Smile Razz cheers flower cheers Razz Smile

I didn't know very much what thing I could dedicate, as long as I wanted to.
Finally, this. Hope You Like it.
I wanted to make the complement by Videos, but it's too much complicated, for the mess that was involving everything (now better and I don't want to touch respectable susceptibilities), and I just wanted to get related to two.
I was thinking about the Picture and Music from The Blue Lagoon Video Soundtrack, but not only this from You. More Global on You. And, also, on my True Experienced Reality.

Fills de l'amor
i la mar calma.
Missatge del vent
i record del relàmpeg.
Per sobre de la vida,
a la verge eternitat.
flower love smiley flower
action smiley tongue smiley

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PostSubject: Re: Some poems!!   Tue Jun 30, 2015 2:05 pm

Hi!!
cheers Smile Razz flower Razz Smile cheers

How Sweet Delightfulness of Picture.
I did just see it.
Some homonymous Good for, p.e., another Good Howard Hawks, Hatari!
I Liked the whole meanings!
Smile hasi Smile

Though actually, beyond now our Communication: this Movie is so Great, but the hunting of animals does actually not look as good as it used to be to me (though they're not physically hurt on the screen at the very least), because I'm a more empathic being now; and, also, but some traces of sexism in the anyway Nice Movie (I think quite justified for the time it was Made).
Telling for complementing well, from the "objective" meaning around the subjective communication I think and feel we're sharing, and for all keeps rolling Good, and Honest from me (I'm telling the Truth about my Feelings).
And, coming back to earth Smile , it's Hot in the outside oh my.
Now Tasking, on Memory of Adoration!!
flower cheers love smiley cheers flower

ps: now bitting the tongue, again, for the wills for Hug!! action smiley tongue smiley Razz
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PostSubject: Re: Some poems!!   Wed Jul 01, 2015 11:29 am

Hi,
I've edited less or more well the text, for making it understandable, even after the translation to english or any other idiome, I hope.
Lady, and all this Energy and "finds", coming from the very human needed effect of the valve as way out for the desperated anxiety for the hug and some other Embarassed lovely things.
Oh my, this Human Nature.
How Beautiful!!
cheers flower sunny cheekey smiley love smiley cheekey smiley sunny flower cheers
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PostSubject: Re: Some poems!!   Thu Jul 02, 2015 11:24 am

Today it's very simple too. I don't want to get concentrated on reflection. It's more, I need not to get it.
My physiological and my psycological fonts do need a little break, tongue smiley type.
Thinking and working, but on some moderated moderation.
It's difficult to me, but it's not only necessary but also a learning on patience of nerves to me.
Next chapter will not take me more than a couple of weeks. This one is for sure, and the others, less or more I guess. Anywa, only thinking about it today while I was saying that.
The other day, when so tired, I was able to lift a ballpen, normal size, but not two Laughing geek True.
And today my brain does not even want to make "efforts" for jokes on me myself.
I've Seen there're new Bones Episodes on TV. Very Good to me. And Waiting like water in the desert for the New Ones of The Big Bang Theory, my Most Favorite of All TV fiction.
I don't remember when is the NFL's start of the new season. True. It's Good. Though that TV Docummentary I could see about injuries, Serious, of Players, for the impacts. Oh, my, that's a real problem that I don't know how it could be solved on the game. If I had any idea I'd Share it. The problem to me is mainly because (I know I'm a rookie of a fan but I'm just sharing my opinion) the quaterback is beaten but also the running ones. I mean, when they receive the ball, they're totally vulnerable because their bodies and minds, Professionally, have to be Only Focused in the coming ball, and as long as They're so Brave, it's this the way it's Always happening. The rugby has the advantage the ball has always to go not ahead but to the space back of the runner, this means he is always seeing the rivals excepting the little moment of the throwing of the ball to one of teammates, and the receivers the same, they can see the rivals impacting on them. They and their bodies and minds can be Prepared and Ready for the beating! This is Key.
I regret to have to say I don't see any solution. And I Really Like the NFL Game.
Now going to the outside for a little rest, but on these days this is almost the opposite to what you're getting for it, because the weather is... oh my. Today it is a little easier, but tomorrow coming hotter.
Taking easy.
Seeing later. God Bless. Loving Real.
flower love smiley flower
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PostSubject: Re: Some poems!!   Fri Jul 03, 2015 10:39 am

Hope You Liked this last "discovering" of Music.
When I Look at the first Picture, which seems more taken from the cover of a philosophy book (it's not for intelletual Very Happy , though probably the actual working context of my mind -and this fixes psycology too, we're what we think and what we do, so...- is influencing me quite enough; but for my impression), I do, quite candid ways, Laughing Exclamation Smile
But well, some party there's still in that chest and those couple of legs of mine.
Feeling such an amount of inner Energy, Helped by the Song for sure, and it's Good and Easy One.
And now I'm not thinking about anything, past present or future, I'm just Feeling.
As long as it's previously conduced by a good previous work of mind, or just as long as it's naturally good, this Staying is Important and Necessary sometime. I had almost forgotten it.
And, Alejandro, I Do Agree with You, for so many times I also Feel like I should have to Save the World.
And, Placido, Come On, You're Greatest too. To See the Big Posters of You in LA, close to the Theatre were Brooke (I know You've Worked with Her!) was Performing "Leap of Faith"; was such a PRICELESS HELP for me not Feeling so much as a stranger on earth while I was walking by there, I Felt Home Warm in the Heart.
God Bless You All!
flower love smiley flower

ps: Sitting around an imaginary cercled table, We All Can Be Greatest at Once! I Do Believe in this, Taking the Connection to the Highness of the Transcendent Being, God or the way You Free may Prefer to mention this.

psII: Brooke, Love, would have You ever imagined, even though virtual, I'd become so Social Person? You ask me for it ten years ago and I'd have run away! Laughing party smiley tongue smiley
Loving True, Here're We're Going!!
party smiley cheekey smiley hasi cheekey smiley party smiley
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PostSubject: Re: Some poems!!   Wed Jul 08, 2015 11:58 am

Hi!
Smile Razz cheers flower cheers Razz Smile

Good jobbing I've been doing and will keep on doing.
Actually, Eleven chapters. All well elevated, but with feet on earth at once. This is key.
cheers Loving, Brooke Shields, Heart of Mine! cheers
flower cheekey smiley love smiley cheekey smiley flower
action smiley
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PostSubject: Re: Some poems!!   Fri Jul 10, 2015 9:40 am

Hi!!
Smile Razz cheers flower cheers Razz Smile

How are things Good Morning Nice!
Nice Videos and Pictures Up There All Around!! God Bless!
I've been Resting Good again for another night. Easier night's temperature does Help too.
Today eating before coming because of the hunger after night geek Smile
I think the Reak psycologic fatigue for Philosophy studies that I have been feeling for last weeks is Truly starting to dissapear. Feeling more innery Inspired and Naturally Brighter for this.
You're Very Beautiful, and Bright too!!
Watching the Good and Nice Video of Justin Bieber, Calvin Klein's, do have to Admit I was thinking for a while that I'd like to have again my 19 years old body and face. Human.
But I Honestly Think We're Handling on Still Quite Well, by a Good Staying to Both Issues; and the mind... I Know it's Actually Much Better than then, don't You Think!! Good Evolutioning!! action smiley
Seeing in a while, Loving!!
flower cheers love smiley cheers flower
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PostSubject: Re: Some poems!!   Mon Jul 13, 2015 12:00 pm

Hi Good Doing!!
Smile Razz cheers flower cheers Razz Smile

Thinking hard. Some good going on.
My focusing is the biologic understanding of the concept of "speciation". The true key subject to me is the genetic mechanisms explaining the "apareamiento no aleatorio" ( coincidentally Smile Laughing Razz but True key!) for explaining the lines of separation after the appearing of some genotypic character. The fenotypic aspect has to be key, but on some dinamics this may not be enough, and, anyway, so difficult to explain the reasons of this attraction: do the similarity get really attracted in nature further than the different, even at very superfficial levels of disimilarity, at the start of some speciation processes?
I don't think I can answer to these questions, the same way I will never completely explain the conscience, at the very least objective terms, but it's important if I can identify some keys on the subject. I think I'm on the good way. I guess tomorrow I can get fixed the necessary rational elements for developing the text of essay.
flower love smiley flower

How Nice and Beautiful Videos of the Day. Specially the EL and those from the Meredith Vieira TV Talk. I'm Reading Your Book too.
I Understand that to Your Consciente You Felt You Were on the Sacred Duty of Protecting Your Family.
It's OK, that's Natural and Good; I'd never ask for "responsabilities" for something like this! action smiley Smile
I've Tried The Same for All of my Life!
flower love smiley flower

I am not happy about how things did get developed, but well, I can say I did the Best I could.
One thing I had in mind today was the fact that the signature of "Script" I Did Only Curse for Dedicating One to You, Only, True.
Though, circumstances came to talk to me, and I was Thinking about my Family too, when by phone I heard the not very true promises about well payed job on it.
The other signature, "Audiovisual", that I cursed too, related to this world, I did only curse as optative signature and because I liked it. I was not thinking anything, I Swear, at that time about my future "Coming".
It All Came Naturally and Innocently. True!
party smiley hasi party smiley

My horizon is well fixed for my Efforts, Actually, after the years on my own and staying as a simple spectator before all related to my "coming".
Well, and, also, sometimes having to suffer some conspiracies affecting my real life and rest, as I've related for many times without ever being listened.
I Feel and Think my Actual Coming can not be much different to what it is now. I'm Honest.
but I Want to Help. And I Do Love. And I Can Do it. That's All, not little thing.
flower love smiley flower

And now some food and rest for the brain.
Coming later fine, with some sharing, on philosophy. This I did get fixed yesterday's night, some final structure, summary of the key points on human mind. Three ones.
Well, by now, I'm not that arrogant for sayint it's all done at all Razz
And True Loving it's True!!
flower cheers love smiley cheers flower

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PostSubject: Re: Some poems!!   Tue Jul 14, 2015 11:17 am

Hi, came for some geek Razz on words and events,
wave because of hug wills!! action smiley

Have to say first that this week I'm finishing the writing of the evolutive part of the essay, and that the rest of the month will be less or more enough for the neuroscientistic part. Finishing by the end of the year.
After, I've got a doctorate again.
Reading, reading and Reading. And Thinking and Reflecting!
Reflecting... the Light of Your Kind Loving!!
party smiley hasi party smiley

New Horizons is getting Pluto, guau, guau. Is it plutocracy, or this was only for uncle "Gilito"? Or we're including uncle Fester, Sam, Toni... and All?
I think the last question is the Most Blessing and Human.
My first idiome, "Brooke, quin fester de bellesa!"
Big wave Loving Hug!!
flower cheers sunny love smiley sunny cheers flower
ps: Smile Laughing Razz That Picture, These Arms! Razz Laughing Smile
action smiley Razz Exclamation
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PostSubject: Re: Some poems!!   Wed Jul 15, 2015 3:42 pm

Hi Razz

only for little moment, I'm going to dinner, hungry ("comer", as that Admired Character from "Profesor a mi medida")-
Though today it was a little unperfectly say ("a little" Laughing Smile geek ), what I said about evolution is key for getting connected to the metaphysics of the change, as I promised.
I'm telling explicit terms just in case, which does not mean I don't think it's possible it has beens seen before I say this.
That explanation I could share because I could get focused in some order of unity able to be described as one, the gens. if I had get only focused in species, the metaphysic problem of the change or evolution of the concept, "abductive" nature per se, would have not let me make the explaining.
So, I've explained evolution dinamics, the fundamental structure (Key!), and, at once and not less important at all, its relationship, ontoepistemologic terms, with the metaphysics of the change. And, at once, I've shared a practic example of how this is true.
Ready for the writing.
Tremendous Effort, but also Tremendous Joy for the results.
God Bless.
Seeing in little easy fine nice loving Friendly while of Adoring!! action smiley
flower love smiley flower
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PostSubject: Re: Some poems!!   Thu Jul 16, 2015 12:57 pm

Hi!
Smile Razz cheers flower cheers Razz Smile

Actually, Beethoven Feels Very Good for the Going on and up.
I've just talked for a while to Nice workmate Cati, in the stairs, when I was coming. She told me I looked tired, because of the sun walk. But I proved her, by the talk it was not this case. I was just a little hotty body, chest and brain, but the breathing of the talk so well on it.
Some of things I shared I'm sharing now.
First, the fast diafragmatic breathing is so Good for stopping fast the fast heartbeats when too high, like the first Video I posted today. But the normal Developing Needs More. After it, or some time later if not possible right after, it's Necessary the Deeper Breathing. Starting by the higher parts and progressively going down to the lower ones, by pathes. It's Important in all case including the superior parts, from the lower ones. The end is under the same belly, almost.
Second, my legs are feeling so well. I mean, the tendons of them, All, literally All, were so bad. For my too much bom doing when I was younger.
After more than two years of fixed and disciplined stretching of them, doing well (exhalating the air for longer stretching, progressive, breathing those ways I shared, good positions...), after feeling for many times and for the largest part of this period a real painful pain, till the point for some times feeling like I was going to break something inside of them, and for this also for some times even feeling real anxiety for the disciplined pain I was facing or going to face; actually is almost a real pleasure, this doing.
Arms, neck, shoulders, back, biceps, triceps... the same.
Not scientistic terms proved, but just from my well determined own and personal and prolongued personal and practic experiences on it.
flower love smiley flower

No some fruit and Working.
I Love You!!
flower cheers sunny hasi cheekey smiley love smiley cheekey smiley hasi sunny cheers flower
action smiley
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PostSubject: Re: Some poems!!   Tue Jul 21, 2015 3:02 pm

Well, this explossion felt truly good. I was needing it.
The animal I had to wake up to survive on last friday made his task.
Honestly, not for becoming best friends by now but for making things a little better, I think there's still time to change the things in real life.
Leave me alone in my house and let me work and everything will be much easier to all.
The other day I dreamt I had, the same dawn, an affair with Sharon Stone, and another one with Anjelica Huston (Sorry me, God Bless, Brightness!). I remember at some moment I embraced the second one, and I cried and I was welcome, and it was cathartic to my conscience, when I woke up.
I am not crying, so this emotion I think I did bring from my subconscience for my own health. It was Very Good.
It's True the plenitude of our consciences, as spiritual and creative and natural beings, gets castrated when we're kids, for pulling us to get captured by some objectivated role models, who are simplifying our character (All Psycologies are too Rich to get objectivated and reduced to any simple role model made by human minds, no matter how good this is.
And this role model, in occident it is not excessively good. Actually, the problems in cervical and back muscles are something normal to our adolescents, for the pressure they do have to handle. This was not happening before.
Also, the Dalai Lama had to ask to the monks in occident what was happening to this people. And they answered him that we don't love ourselves.
It's obvious, for the reasons I've explained before. We're Killing all our natural staying by reconducing all to numbers and to material competition.
Creativity, Spirituality, Existential Freedom, Naturality and Empathy We must set free, talking about our kids.
If not, they will never be able to mature and to understand and Love themselves as what they are: Beautiful Potencies by just themselves.
Guide is key, but not the objectivated impositions as an absolute value for all.
We don't have time to think about these things. We're all exhausted in our societies. For the work or for the efforts for having fun.
Mindfulness is good, but it's not enough. It's Needed a Deeper State of Conscienciousness.
God Bless.
Seeing tomorrow, Working.
A beautiful thing, Touching me: the older Baby has a true problem with the bitting of mosquitos, alergic reaction. Her grandma had another one too, the other day, and She, knowing the consequences, did offered the protection collar to her, forgetting herself. Obviously, it was not accepted, but it's another prove, among many all from other kids, about the fact it's not everything lost.
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